יישא באחריות פלילית? יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יתייצב מחר בפני ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון. הוא יהיה העד אחרון שיעלה בפני הוועדה, שכבר שמעה עדויות של למעלה ממאה אנשים.

יספר את גרסתו: נתניהו הוזמן להעיד בוועדת החקירה לאסון מירון
טלטלה במשטרה: מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא התפטר בצל אסון מירון
מתקפה חריפה על התפטרות ניצב שמעון לביא: "לא פטור מוועדת החקירה"

לקראת העדות, נחשף הערב (רביעי) בחדשות כאן 11 מסמך התקנות לקראת ההילולה שהסתיימה באסון, עליו היה אמור לחתום נתניהו - אך לפי הדיווח מסתבר כי לבסוף לא חתם עליו, וכי דווקא מקורביו אמיר אוחנה ואריה דרעי הם העדים שסיבכו אותו יותר מכל. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

האסון במירון. צילום: דוברות המשטרה

לפי הדיווח, מהעדויות השונות בוועדה, בהן גם העדויות של מי שהיה אז השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ושר הפנים אריה דרעי, עלה כי נתניהו, בעקבות לחץ פוליטי כבד מצד החרדים, החליט שהר מירון יהיה פתוח למאות אלפי עולים, למרות שבאותה תקופה חוקי הקורונה אסרו התקהלויות של יותר ממאה בני אדם בשטח פתוח.

לשם כך נתניהו היה צריך לחתום על תקנות שיחריגו את ההילולה – אבל נתניהו, שטרח להתערב בהתחלה ולהורות על הר פתוח, לא דאג לכנס את קבינט הקורונה, לא את הממשלה, ולא לחתום על תקנות. ובסופו של דבר, ההילולה התקיימה ללא תקנות או החלטת ממשלה שמחריגה אותה ממגבלות ההתקהלות.

היו יועצים משפטיים במשרדי הממשלה שאמרו בזמן אמת כי האירוע לא חוקי, וחברי ועדת החקירה הבהירו במהלך הדיונים שכך גם הם רואים זאת. עוד הבהירו כי אם כללי ברירת המחדל היו מתקיימים וההתכנסות הייתה מוגבלת, האסון לא היה מתרחש.

לפי הדיווח, גורמים משפטיים גורסים שקיום ההילולה בניגוד לתקנות הקורונה והקשר הנסיבתי של עובדה זו לאסון, עלול להיזקף לחובתו של נתניהו – עד כדי אחריות פלילית לאירוע שהסתיים ב-45 הרוגים.

מהליכוד נמסר בתגובה לפרסום: "פייק ניוז, הטעייה מכוונת והנדסת תודעה. התקנות שהצגתם לא קיבלו תוקף של החלטת קבינט קורונה, לא אושרו ע״י היועמ״ש ומשום כך מעולם לא הובאו לחתימת נתניהו".