חשד לרצח: ליאנה סבנוק בת ה-20 נרצחה הבוקר (שבת) על ידי אביה, אלכנסדר, בביתה שבבית שמש. ככל הנראה מיד לאחר הרצח, אלכסנדר התאבד ושם קץ לחייו. צוותים של מד"א שהגיעו לדירה מצאו באחד החדרים את ליאנה כשהיא ללא רוח חיים ועליה סימני דקירות באזור הצוואר. בחדר אחר, מצאו את האב, אלכסנדר, כשהוא דקור בכל חלקי גופו, ומותם של השניים נקבע במקום.

פראמדיק מד"א אושרי אדרי סיפר: "כשנכנסו לדירה ראינו את הגבר והאישה מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות ומדממות בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם".

מבדיקה ראשונית של המשטרה, עולה כי האב הגיע לדירת גרושתו, כשהיא נמצאת בטיול בצפון, כאשר בתו בת ה-20 לבדה בבית. בנו בן ה-17 לא היה בזמן האירוע בבית, וכאשר חזר לדירה, מצא את הגופות של השניים והזעיק את המשטרה. בזירה נתפסו סכינים שעל פי החשד שימשו לביצוע הרצח. 

אלכסנדר סבנוק, החשוד ברצח בתו ליאנה סבנוק ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אלכסנדר סבנוק, החשוד ברצח בתו ליאנה סבנוק ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

ככל הנראה, האב המוכר לשירותי הרווחה הגיע לבית גרושתו, שם שהתה בתו ודקר אותה למוות. לפי השכנים, לאב היה צו הרחקה מהמקום בעקבות אירועי אלימות קודמים.

שכני המשפחה סיפרו לוואלה! כי "למה הוא הרג את הילדה? הייתה ילדה טובה ויפה, עיניים כחולות, כולה טוב לב. היא הלכה ללמוד רפואה אחרי שסיימה צבא. עד לפני שנה היה נראה שהכול טוב. הוא היה מגיע למספרה של האמא בעיר, ועשה רושם שהכול טוב ביניהם אבל מאז שהתגרשו לא ראינו אותו בסביבה".

כעת, המשטרה בודקת האם יש קשר לתלונה שהוגשה בעבר, כאשר לא ברור האם האב איים להתאבד, או שבני המשפחה התלוננו שהוא מאיים עליהם. האם עושה את דרכה בחזרה לבית המשפחה, אל תוך הטרגדיה. כאמור, חקירת המשטרה בראשיתה. 

זירת האירוע בבית שמש (צילום: צילום מבצעי מד''א)
זירת האירוע בבית שמש (צילום: צילום מבצעי מד''א)

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן קיים במקום הערכת מצב עם המפקדים בזירת האירוע והנחה על המשך פעולות החקירה. המשטרה פתחה בחקירה של נסיבות האירוע.

קצין אג"מ תחנת בית שמש, רפ"ק קובי תומר: "היום בשעה 11:00 בבוקר התקבל דיווח במוקד 100 של מחוז ירושלים על דירה בעיר בית שמש בה חשד לרצח. צוותים שהגיעו למקום זיהו יחד עם גורמי הצלה, זיהו שתי אנשים שוכבים, ככל הנראה אותם האנשים המדוברים. בוצעו כל הפעולות. מז"פ מחוז ירושלים הגיעה לזירה, כעת מבצעים את כל הבדיקות, החקירה נמצאת בראשיתה, בוצעה הערכת מצב של מפקד מחוז ירושלים, הועברו כל הדרישות להמשך טיפול חקירתי, והחשד הוא שמדובר ברצח על רקע פלילי ואנחנו נמצאים עדיין בראשיתה של החקירה".

פורום מיכל סלה מסר בתגובה לרצח: "אנו שולחות תנחומים מעומק הלב לאמה, אחיה ואוהביה של ליאנה ז"ל. אנו קוראות לממשלת ישראל להעביר את חוק הפיקוח האלקטרוני מיד - ולהציל את הנרצחת הבאה. יהי זכרה של ליאנה מהפכה".

חברת הכנסת נעמה לזימי הגיבה על הרצח של ליאנה סבנוק ז"ל: "הרצח הנורא של ליאנה סבנוק שנרצחה היום ע"י אביה בביתה יכל להמנע! היה נגדו צו הרחקה, אך הוא הפר אותו באין מפריע. כמו הרבה אחרים לפניו. את החוק לאיזוק אלקטרוני למניעת אלימות במשפחה, שעבר קריאה ראשונה חובה להעביר בהסכמות לקריאה שניה ושלישית - חוק שיציל חיים. יהי זכרה מהפכה".