בראיון לכאן רשת ב' היום (שבת) סיפרה לריסה, לקוחה של אם הנרצחת מבית שמש, על הבת ליאנה סבנוק ז"ל: "היא הייתה ילדה יפהפייה, שירתה בצבא, ורק התחילה ללמוד סיעוד".

עוד אמרה כי לא היו סימנים שיש בעיה עם האב הרוצח: "ראיתי אותו לפני כשנתיים, לפני הגירושים. לא חשבתי שיש בו משהו לא בסדר, אבל אי אפשר לדעת מה קורה בתוך המשפחות. מבחוץ היה נראה חייכן, נותן נשיקות לאישתו". 

לשאלה האם היא ידעה על סכסוכים או מתחים בתוך המשפחה בעקבות הגירושים, ענתה לריסה בשלילה: "האם יוליה לא שיתפה אותי. לא ידעתי דבר". 

נרצחה בביתה על ידי אביה: ליאנה סבנוק היא הצעירה שנדקרה למוות בבית שמש
 

כאמור, יוליה אם הנרצחת הייתה ספרית ידועה בבית שמש, ולריסה, שהייתה לקוחתה, אמרה כי ברגע ששמעה על דבר האסון לא יכלה להישאר אדישה: "הרגשתי צורך להגיע למקום, חשבתי שאולי יוליה שם, אולי אחבק אותה, למרות שזה לא יעזור. אני ממש נסערת ממה שהוא עשה, ואינני מבינה איך זה יכול להיות שהבת לא בחיים. קשה לעכל את זה. אני לא יודעת איך יוליה תמשיך מכאן, לא פגשתי אותה עדיין, אני מבינה שהיא במשטרה". 

ליאנה סבנוק בת ה-20 נרצחה הבוקר על ידי אביה, אלכנסדר, בביתה שבבית שמש. ככל הנראה מיד לאחר הרצח, אלכסנדר התאבד ושם קץ לחייו. צוותים של מד"א שהגיעו לדירה מצאו באחד החדרים את ליאנה כשהיא ללא רוח חיים ועליה סימני דקירות באזור הצוואר. בחדר אחר, מצאו את האב, אלכסנדר, כשהוא דקור בכל חלקי גופו, ומותם של השניים נקבע במקום.

אחד מהשכנים ראה את האב אלכסנדר מסתובב ברחוב במהלך הלילה. הילדה הגיעה לבית לפנות בוקר עם חברותיה לאחר בילוי משותף. האב שנמצא אז בסביבה נכנס לדירה, עדיין לא ידוע מתי ובאיזו צורה.

סמוך לשעה 09:00 אחיה של הצעירה הגיע לדירה עם חבר ונחשף לזוועה. "פתאום שמענו צעקות של הילד שזועק לעזרה והבנתי שקרה משהו", מספר אחד השכנים לוואלה!, "במקביל הגיעו לפה כוחות ההצלה ולאט לאט הבנו שהאבא רצח את הבת שלו והתאבד. האמא לא היתה פה אלא בחופשה בצפון".

לדבריו, "בתקופה האחרונה הוא היה מסתובב פה בגינה באזור, היה נראה תמהוני. לפני כשנתיים נעצר על תיק סמים ונכלא. אחר כך אושפז ובהמשך השתחרר, לא ברור לי מה הוא עשה אחרי אבל לא ראינו אותו במשך תקופה. איך אתה יכול לעשות את זה לבת שלך, זה לא נתפס".

חברותיה של ליאנה שהגיעו למקום סירבו לעכל את הבשורה הקשה ומיררו בבכי. אחת ממכרות המשפחה אמרה בשיחה עם וואלה!: "למה הוא הרג את הילדה? הייתה ילדה טובה ויפה, עיניים כחולות, כולה טוב לב. היא הלכה ללמוד רפואה אחרי שסיימה צבא. עד לפני שנה היה נראה שהכול טוב. הוא היה מגיע למספרה של האמא בעיר, ועשה רושם שהכול טוב ביניהם אבל מאז שהתגרשו לא ראינו אותו בסביבה".

על פי דיווח בחדשות 12, השכנים מספרים כי האב נראה בבגדים מוזנחים בשעות הלילה מחוץ לבניין לאחר שלא ביקר בעיר חודשים. האב אלכסנדר היה מוכר למשטרה, סבל מבעיות נפשיות ואף איים בעבר להתאבד.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער צייץ בטוויטר בתגובה לרצח:

"‏הלב נקרע. חייה של ליאנה סבנוק, בת ה-21, נגדעו באכזריות על ידי אביה. אין לקבל את טרור האלימות במשפחה כגזירת גורל. גם במקרה זה היה צו הרחקה נגד הרוצח. אני מחוייב להשלים את הצעת החוק שהובלתי ושאושרה בקריאה ראשונה לפיקוח אלקטרוני לצורך אכיפת צווי הגנה במקרים של בני משפחה מסוכנים".

ח"כ אמילי מואטי ('העבודה'), צייצה גם היא בחשבון הטוויטר שלה: "הכתובת תמיד על הקיר כתובה בדם הקרבנות, רק נדרשות העיניים של הרשויות כדי לקרוא אותה. זיהוי מוקדם של אלימות במשפחה, הרחקת התוקף וטיפול בו, אזיק אלקטרוני (שנתקע, כמו עוד חוקים חשובים ומצילי חיים בדרכו לוועדת ההסכמות) יכלו למנוע את הרצח הזה. האחריות עלינו. יהי זכרה של ליאנה ברוך".