הותר לפרסום: המשטרה איתרה מטען חבלה רב עוצמה אשר הונח במסעדת רטטוי בדרום הארץ. המטען נוטרל טרם הפעלתו, כאשר על פי המשטרה, הרקע לאירוע הוא הסתבכות של בעל המקום עם אחד מארגוני הפשיעה הגדולים באזור הדרום. למקום הוצא צו סגירה, טרם נעצרו חשודים. 

ראש ארגון הפשע בני שלמה נעצר בחשד לקשירת קשר לפשעים חמורים

כאמור, בית העסק בו הונח המטען הוא מסעדת רטטוי במושב אמונים. ככל הנראה, בעל העסק נקלע לסכסוך עם עבריין בכיר, המשתייך לאחד משני ארגוני הפשיעה הגדולים בדרום הארץ.

המטען הוצמד בכניסה לבית העסק ואם היה מתפוצץ היה עלול לגרום לנפגעים אזרחיים. מדובר במטען רב עוצמה וייתכן כי הונח ולא הופעל במטרה לאיים על בעל העסק, או שהונח במטרה להפעילו כאשר המסעדה סגורה ובכך לגרום נזק ברכוש לבעל העסק. 

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה ברק מרדכי החליט על הקמת כוח משימה מיוחד שיפעל בשיתוף עם ימ"ר לכיש, במטרה לסכל ולמנוע פעולות פליליות נוספות העלולות לפגוע ולגבות חיי אדם, תוך התמקדות בארגוני הפשיעה.

לאחר ביצוע כלל השיקולים והאיזונים בין שמירה על שלום הציבור ומניעת פגיעה בחיי אדם, לבין מעורבותו האישית של בעל המסעדה בסכסוך, הוחלט לקיים לו שימוע מנהלי ע"י קצין משטרה, שבמסגרתו הוחלט על סגירת בית העסק מכוח סעיף 23 לחוק רישוי עסקים.

צו הסגירה בתוקף למשך 15 ימים עד לתאריך ה-6 באוגוסט, לשם שמירה על שלום הציבור וביטחונו, ובמטרה למנוע אירועים נוספים העלולים להעמיד את באי המקום בפני סכנה ממשית לחייהם.