פחות מיממה עברה מאז הרגע בו ליאנה סבנוק בת ה-21 נרצחה על ידי אביה בבית שמש, ובני המשפחה והחברים שלה עדיין מתקשים לעכל את האסון. ראש העירייה, עליזה בלוך, סיפרה הבוקר (ראשון) בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב על התחושות בעיר לאחר האירוע. "צוותי הרווחה נמצאים בבית המשפחה מאתמול בבוקר, ביחד עם כוחות המשטרה", ציינה בראשית השיחה, "זה לא אירוע פשוט, כשיושבים מול אישה צעירה שלא מאמינה שבתה נרצחה".

הרצח בבית שמש: "ליאנה היתה ילדה יפהפיה שרק התחילה ללמוד סיעוד, אי אפשר לעכל"

לאחר הרצח בבית שמש: במשטרה מודאגים מריבוי מקרי האלימות במשפחה

"אנחנו מגדלים ילדות ומעודדים אותן לחלום בגדול ולפרוץ קדימה, כי כל העתיד בפניהן, ואז פתאום החיים נעצרים", הוסיפה ב-103FM, "אני מכירה את המשפחה כמשפחה רגילה שעברה תהליך של גירושים. האמא היא אחת הספריות המוכרות והאהובות בעיר. אני לא מכירה רקע אחר על האבא, אנחנו לא ידענו וגם המשטרה לא סימנה אותו כמישהו בסיכון".

ראש העירייה ציינה עוד כי "לא היה שום איום בנושא אלימות במשפחה, והם לא היו מוכרים ברווחה. הנושא בכלל לא היה ברקע". היא הדגישה: "אני אומרת לא פעם - תשתפו ותדברו עם מישהו כשיש קושי. גם כשיודעים על הקושי - לא תמיד בטוח שנצליח לעזור, אבל אם לא יודעים, אז קשה יותר לעזור". 

"לא היה שם מישהו שידע להתכונן לאירוע, גם השכנים הופתעו, ולכן זה הופך אותו לאירוע כל כך טראגי וקשה. גם הסבתא וגם האם נמצאות ברגעים קשים ביותר", אמרה, "זה לא מוות שמתכוננים אליו ולא היה תהליך פרידה". לדבריה, זה המון הלם, בכי ותסכול. "אנחנו מעניקים להם כל ליווי אפשרי ומנסים להיות שם עבורם".

בסיום השיחה, סבנוק ציינה: "בית שמש זו עיר קהילתית מאוד, והיה מרגש לראות שאנשים שלא מכירים את המשפחה, הגיעו להציע להם עזרה ותמיכה. החברה נמדדת ברגעים כאלה, ואסור לאבד אמונה באדם. העולם הרבה יותר טוב ממה שהוא נראה - רק בואו תדברו, תשתפו, תקבלו כל עזרה שאפשר להציע. אל תתנו לרוע לנהל אותנו". 

סייע בעריכת הכתבה:  דוד זבולוני 103fm