שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע יוחנן כהן הודיע היום (ראשון) לשר המשפטים גדעון סער כי הוא מתפטר מתפקידו.  השופט כהן הודיע על התפטרותו על רקע תלונה שהוגשה נגדו, בה נטען כי פעל בדרך פסולה והעתיק "העתקה גורפת מסיכומי נתבעת" בתיק אחר.

מגיש התלונה היה ד"ר ערן אלמגור, אשר טען להתנהלות פסולה של כהן ולטענתו העתיק "העתקה גורפת מסיכומי הנתבעת בתיק התביעה של ד"ר אלמגור נגד אוניברסיטת בן גוריון". לטענת ד"ר אלמגור, השופט העתיק לא פחות מ-90% מחלק "דיון והכרעה" של התיק וכן החתים על המסמך את שופטת בית הדין לעבודה, גב' רחל מצרי לבני, 24 שעות בלבד לאחר שמינה אותה למותב הדין בתיק. נציין כי בעקבות התלונה נגד הגברת מצרי-לבני, כהונתה כנציגת ציבור הופסקה ולא הוארכה.

התפטרותו של השופט כהן תיכנס לתוקפה ב-23 באוקטובר. נוסיף כי המתלונן ד"ר אלמגור פנה לנציבות התלונות הציבור על שופטים בנושא ותלונתו נמצאה מוצדקת בידי הנציב אורי שהם. ארבעה חודשים לאחר הגשת התלונה המקורית, ד"ר אלמגור התלונן פעם נוספת על השופט כהן ולדבריו פעל והעתיק במקרים נוספים ואף הציג הוכחות לשלושה מקרים נוספים בהם בוצעה ההעתקה לכאורה.

שר המשפטים סער אשר נחשף למקרה החל לאחרונה בדיונים לקראת הגשת קובלנה משמעתית, בעקבות קבלת מציאת תלונתו של ד"ר אלמגור כמוצדקת. השופט כהן הגיב על התלונה כבר בחודש מאי 2021 ואף נפגש עם הנציב שהם כשלושה חודשים לאחר מכן. כעת, החליט השופט להימנע מההליכים נגדו והגיש את התפטרותו.