ד"ר סמיר מחאמיד, ראש עיריית אום אל־פאחם, התראיין היום (שני) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לצמצום הדרסטי של הנרצחים בעיר ל-0 מתחילת השנה לעומת 11 בתקופה המקבילה אשתקד והסביר כיצד טיפל באלימות במגזר הערבי שפקדה גם את עירו.

השר לבט"פ בר-לב מודה: "עם חלק ממקרי האלימות במגזר הערבי קשה למשטרה להתעסק"

"הכנו תוכנית למיגור האלימות, לא חיכינו לאף אחד", אמר ד"ר מחאמיד בפתח הריאיון, "אמרנו שניקח את האחריות על עצמנו, ומחר מתקיים כנס שבו נציג סקר עמדות בקרב תושבי העיר ועשינו גם תוכנית למיגור האלימות. שני הדברים האלה באו בשביל למקד אותנו מבחינת מה אנחנו צריכים לעשות. הסקר ישים את הדגש על דברים שאנחנו עושים. בנינו שני מועדונים שכונתיים, ממסדים את ועדת הסולחה שעובדת היום בתיאום, יש ניטור, העברת מידע ביני לבין המשטרה, כל הדברים נעשים בשיתוף פעולה תוך כדי שיח של מקשיבים ולא רק של חירשים".

"נתנו אופק לצעירים שלנו", טען ראש עיריית אום אל-פאחם, "חתמנו על הסכם גג ראשון בחברה הערבית. צריך לייצר תקווה אצל אותם צעירים, היא מתבטאת גם באימון וזה מתבטא בירידת סף האלימות, דבר מאוד חשוב וקריטי בעידן שלנו. אני לא מתיימר להגיד שיש לי מקל קסמים, אני עובד בשיתוף פעולה עם כל הגורמים".

"אמנם יש עלייה בתקופה האחרונה אבל המשטרה עושה מה שהיא לא עשתה שלוש וחצי שנים", הוסיף, "הם עושים עבודה של מעקב יום יומי, צריך לתת להם על זה מילה טובה. השיתוף פעולה, השיח שקיים, לא היה קיים קודם. צריכים לעשות יותר בכל מה שקשור לשיח עם כל הגורמים והמערכות שנמצאות במדינה, וברשויות בעיקר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM