שר המשפטים לשעבר חיים רמון התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב־103FM והגיב לריאיון שהעניק סגן ראש מח"ש הפורש משה סעדה ל'חדשות 12', בו האשים את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן בטיוח חקירות, כדי שלא יוכלו לתת לרה"מ לשעבר נתניהו לתקוף את המערכת.

האם חקירות טויחו כדי לא לפגוע בתיקי נתניהו? סגן ראש מח"ש הפורש משה סעדה חושף

מתמודד בפריימריז לליכוד: "להעמיד לדין את מי שהחליט על כתב אישום לנתניהו"

"אני ממש רוצה שהעניין לא יהיה קשור לנתניהו, כי כל דבר שקשור אליו מעוות את השיח, הן מצד תומכיו השרופים והן ומצד מתנגדיו", אמר רמון בפתח הריאיון, "בא אדם, אומר 'אני מאשים בכירים מאוד בעבירות פליליות חמורות', תארו לכם שעיתונאי היה כותב תחקיר כזה ומצטט את זה על פחות מזה, תחקירים של עיתונאים הפכו לחקירות ובסופו של דבר לכתבי אישום. אם הוא בא ומשקר, אז תתבעו אותו דיבה. איך אנשים מאוד מכובדים כמו המפכ"ל לשעבר ופרקליט המדינה לשעבר מוכנים להמשיך כשהם מואשמים בעבירות פליליות חמורות?".

"בישראל יש מציאות שבה הפרקליטות, אף אחד לא עמד לדין, הכל בסדר, לא קורה שום דבר? אז בא אדם ואומר 'מה זה חשוב מה המניעים שלו?' אני מניח שאם הוא היה בא ואומר ששי ניצן גנב ממנו 100 אלף שקל שי היה תובע אותו, לא? סעדה אמר דברים יותר חמורים. תחקרו, אם הדברים היו נאמנים נגד פוליטיקאי, היום הוא היה בלהב 433", הוסיף שר המשפטים לשעבר.

לאחר מכן, ציין רמון כי "משה סעדה לא עבריין, יכול להיות שיש לו שיקולים. אם נפתחת חקירה על כל אלו שהזכיר אותם בשמם, יש עדויות עוד לפני משה סעדה. אם לא באים ולא חוקרים, זו עוד אחת מהשערוריות שיש גוף שהוא מעל החוק. עניין ביבי מעיב על הכל, מה שמעניין אותי הן זכויות האזרח. זה לא תיקי נתניהו. לפרקליטות יש כוח, היא יכולה למרר חיים של כל מי שהיא רוצה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM