חשד לרצח שני תוך שעות: רבאב אבו סיעם, אישה כבת 30, נורתה למוות היום (שלישי) בלוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לרחוב בן יהודה בלוד דיווחו על אישה עם פציעה חודרת ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותה. כוחות ממרחב שפלה בזירה, חוקרים את הנסיבות. הרגע כנראה פלילי.

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א איתן שנור סיפר: "הפצועה שכבה כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפציעה חודרת בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

הנרצחת, אמא לשלושה ילדים פרודה מבן זוגה, עברה לדרום לאחר שהוצע לה להיכנס למקלט אך היא סירבה. טרם הרצח, הגיעה אליה ניידת משטרה והסבירה שהיא בסיכון ועליה להימנע מלחזור ללוד - אך היא חתמה על כך שהיא מבינה והתחייבה לא להגיע. כאמור, היום בכל זאת הגיעה לעיר וחוסלה, רכב לבן נמלט מהזירה וכוחות המשטרה עורכים מצוד אחר הרכב.

בתוך כך, מפקד מחוז מרכז-ניצב אבי ביטון קיים הערכת מצב מיוחדת בזירה בלוד, בסיומה הנחה כי החקירה תנוהל ביחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב השפלה. מפקד המחוז ציין כי מדובר באירוע חריג של אלימות קשה כנגד נשים ברחוב הערבי, שייחקר בעדיפות עליונה נוכח החומרה והנסיבות.

זירת הרצח בלוד  (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בלוד (צילום: דוברות המשטרה)

מספר שעות קודם לכן, גבר בן 45 נורה למוות בעוספיא. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הרפואי כרמל בחיפה, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. במקביל, כוחות משטרה שהגיעו לזירת האירוע פתחו בחקירת נסיבות האירוע ובסריקות אחר חשודים  לצד איסוף ממצאים בזירה.

השר לביטחון פנים בר לב מודה: "עם חלק מהתופעות קשה למשטרה להתעסק"

מספר הנרצחים ממשיך לטפס, ובחברה הערבית שוררת תחושת פחד, כאוס והתפוררות

מתחילת השנה נרצחו 62 בני אדם בחברה הערבית. בסוף השבוע האחרון נורה למוות גבר בן 40 בטירה בעת שישב ברכבו עם  בנו ואחיינו שנפצעו באורח קשה. במקביל, המשטרה פתחה בחקירת אירוע ירי לעבר סוכת אבלים בכפר קאסם, במהלכה נפצעו חמישה אנשים באורח קל ובינוני, שפונו על ידי צוות מד"א לטיפול רפואי בבית החולים בלינסון בפתח תקווה.

לפני כחמישה ימים צעיר בן 23 נורה למוות ברהט. הנרצח הוא תושב בענה במקור, שעבר להתגורר בדרום בעקבות סכסוך בין משפחות. בשיאו של אותו סכסוך התרחש רצח משולש בשמורת תל דן, כאשר בינואר 2021 נעצר אחמד בכרי בן ה-24 מבענה שרצח שלושה גברים על רקע סכסוך חמולות, זאת לאחר שגופותיהם נמצאו ביער. בהמשך נעצרו חמישה בחשד למעורבות בתכנון האירוע. 

בחודש אוקטובר אשתקד נורה למוות נאיל מוסטפא בביתו שבעוספיא. מחקירה ראשונית של האירוע עולה, כי בעת שמוסטפא שהה בביתו לצד רעייתו נכנסו שני חשודים, ככל הנראה רעולי פנים, ופתחו בירי ממוקד לעברו מטווח קצר.