טענות קשות: בחדשות 12 שודר הערב (שלישי) החלק השני של הריאיון עם משה סעדה, לשעבר סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים. שידור החלק הראשון אתמול עורר סערה פוליטית וציבורית, ובמהלך היום הועלו השערות בנוגע לכניסתו האפשרית לפוליטיקה במערכת הבחירות הנוכחית.

אתי כרייף: "לא רציתם אותי כשופטת, תקבלו אותי כשרת משפטים"

בראשית הריאיון, הוא העלה טענות בנוגע ליחס מפלה בכול הקשור לפרשת אפי נווה: "העימותים בצמרת נמשכו שנים רבות. יום אחד מעניק פרקליט המדינה שי ניצן בחשאי חסינות לעיתונאית הדס שטייף שמגיעה אליו עם הטלפון של ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה, שנפרץ בניגוד לחוק. ניצן רוצה להעמיד את נוה לדין בפרשת 'מין תמורת מינוי'".

סעדה האשים את שי ניצן, פרקליט המדינה לשעבר, בכך שעזר לטייח מקרה של הטרדת שוטרת צעירה ע"י הסמפכ"ל לשעבר, ניסים מור: "היה לנו תיק של הסמפכ"ל, ניסים מור. מטריד מינית בצורה בוטה וקשה, אני לא אחזור על זה במקום הזה. השוטרת הכי זוטרה במשטרת ישראל, התחתית של התחתית מבחינת המדרג, והוא סמפכ"ל המשטרה. וידעו גם שהיא מפחדת להתלונן, די מובן, והיא אומרת - האיש הזה סוטה, ככה היא אומרת האיש הזה סוטה. וידענו שבטלפון שלה נמצאים כל הוואטסאפים שהוא שולח".

"שי ניצן לא הסכים שנתפוס בצו את הטלפון ללא הסכמתה", טען סעדה, שהמשיך לתקוף את פרקליט המדינה לשעבר: "שי ניצן, במקרים שהיה לו אינטרס, סגר תיקים נגד ניצבים. הוא לא אפשר חקירות וזה היה מובהק שזה תיק שצריך לחקור. אם היה לו אינטרס מסוים אז לא חקרנו וכשהיה לו אינטרס מסוים הפוך, הרי הוא יודע גם לטמא את השרץ".

עוד האשים סגן מח"ש לשעבר את התנהלות המשטרה בחקירת ניר חפץ: "חוקר בתיקי נתניהו מצלצל לבכיר במח"ש, כמעט בשידור חי מחדרי החקירות, ואומר לו: 'הייתי שותף הרגע לתרגיל חקירה שנועד לסחוט את ניר חפץ כדי שיהפוך לעד מדינה נגד נתניהו'. הוא אומר שמתבצעת עבירה פלילית. הוא לא מוסר את כל המידע, הוא מאוד מתומצת".

"זה דבר שבשגרה, אני מאשר את זה כדבר שבשגרה. הרי על זה מח"ש בנויה. חלק גדול מהניצבים נפלו על מידע שקיבלנו ובדרך כלל זה גם מידע אינטרסנטי. אבל ככה זה, ככה זה עובד", המשיך סעדה.

בנוגע למותו של אהוביה סנדק ז"ל, טען: "קטין נהרג תוך כדי פעולה משטרתית - פעולה שגרתית שצריך לחקור. אני מגיע בבוקר למחלקה והוא אומר לי שלא חקרו אותם. ואני אומר - איך זה יכול להיות? עכשיו ידעתי שכל היום הם שיבשו את החקירה כי כל היום הם לא כתבו דוחות פעולה, זאת אומרת שמהשעה 12:00 עד הערב הם לא הגישו דוחות".

אהוביה סנדק (צילום: באדיבות המשפחה)
אהוביה סנדק (צילום: באדיבות המשפחה)

"אני אגיד לך, בגדול מח"ש חזקה על חלשים. מה הכוונה? כשזה שוטר מג"ב שלא מעניין את אף אחד אז חוקרים. ובסוף מה שאני אומר: יש פה משפחה ומת להם ילד, ובסוף התחושה שהייתה לי היא שקול דמיו זועקים מן האדמה. זאת אומרת, במקום שהדבר ייחקר ויידעו מה קרה - הילד הלך אל מותו והם לעולם לא יידעו. הכול כי לא אפשרו את החקירה", הוסיף סעדה".

בתגובה לדבריו של סעדה בנוגע לחקירת מותו של סנדר ז"ל, הגיב יו"ר ש"ס, אריה דרעי: ״זמן קצר לאחר מות הנער המתוק אהוביה סנדק ז״ל, שוחחתי עם הוריו הכאובים. כבר אז היה ברור מעל לכל ספק, כי הנסיבות הטראגיות שבהן נהרג, מחייבות בירור ובדיקה רצינית. היום, כשנחשפים לדבריו המבהילים של סגן ראש מח״ש לשעבר משה סעדה, מבינים כי המשפחה לעולם לא תדע מה באמת קרה שם, עצוב ומקומם״.