אירוע חריג: עירנותו של מאבטח בכניסה למטה הארצי של המשטרה בירושלים עצרה מחדל מתמשך שהתרחש בתקופה האחרונה. בעת בדיקת מסמכיו של פועל בניין שהועסק על ידי קבלן חיצוני, במתחם המטה הארצי, העלתה כי הוא מתחזה לאחר, ומדובר בתושב חברון, שוהה בלתי חוקי, שבעברו ביצע מספר עבירות של שהייה בלתי חוקית. 

בתוך כך, בית משפט השלום בירושלים שחרר אותו בתנאים מגבילים, ובמשטרה מנהלים חקירה כדי לבחון האם הקבלן שהעסיק את אותו פועל ידע על ההתחזות, או שגם הוא נפל קורבן להתחזות ולזיוף מסמכים. מזה מספר ימים מועסק קבלן במטה הארצי. נדגיש כי לא מדובר בעבודות המתבצעות בבניין המטה המרכזי אלא בחצר. אותו קבלן, כנדרש ממנו, העסיק פועלים, ודאג בכל בוקר להעביר אותם בביקורת עם הגעתם, שנעשה על ידי צוות האבטחה.

הבוקר, לאחר שאותו עובד העלה את חשדו של המאבטח, וזה החליט לקיים בדיקה מעמיקה יותר שכללה בדיקת הנתונים במסוף המשטרתי, וכן הנכונות המשפטית של המסמכים שהוא מחזיק בידיו. הבדיקה חשפה מחדל, לפיו אותו עובד הציג מסמכים מזויפים והתחזה לאחר. הבדיקה העלתה כי מדובר בשב"ח תושב חברון, בעל עבר בעבירות שהייה בלתי חוקית. הוא נעצר, הובא לחקירה, הובא בפני שופט וכאמור שוחרר בתנאים מגבילים.

נדגיש כי בכבודתו של העובד לא נמצא ממצא חריג ובמשטרה מעריכים ובטוחים שמדובר במי שנכנס לישראל למטרת עבודה בלבד, ולא כדי לבצע עבירה פלילית או בטחונית. 

ממשטרת ישראל נמסר: "החשוד נכנס למתחם מטא"ר בהצגת תיעוד מזוייף לביצוע עבודות שהנן באחריות קבלן חיצוני. לאחר שעלה לגביו החשד, נבדק, ונמצא כי התחזה לאחר ומדובר בשוהה בלתי חוקי בישראל. החשוד נעצר ונחקר. נדגיש כי בעת כניסתו למתחם נבדקה כבודתו כמקובל וגורמי אבטחה ליוו את מהלך עבודתו כך שלא הייתה לחשוד אפשרות להסתובב במתחם".