יו"ר ועדת הבדיקה לחקירת הבריחה מכלא גלבוע, השופט מנחם פינקלשטיין, תקף הבוקר (ראשון) את מפקד הכלא פרדי בן שטרית, כאשר טען כי העלאת פרשת סרסור הסוהרות לכותרות על ידיו הייתה ספין. "אנחנו חושדים ומעריכים שהעלית את הפרשה כדי לעשות ספין", אמר השופט. 

"מסרו אותי לידי מחבל": סוהרת טוענת שנאנסה ע"י אסיר ביטחוני בכלא גלבוע

עורכת דינה של הסוהרת שטענה כי נאנסה: "לא יתכן ששב"ס יחקור את עצמו"

בן שטרית השיב: "קשה לי לשמוע את זה, זה הדבר שהכי כואב לי לשמוע עד עכשיו".

כזכור, בעדותו בפני הוועדה בנובמבר 2021 הודה בן שטרית בתחושותיו הקשות, על רקע החלטת נציבת שב"ס, קטי פרי, להטיל עליו את האחריות לאירוע מחדל בריחת המחבלים מכלא גלבוע. בנוסף, הוא סיפר לראשונה בקולו על אירועים קשים בכלא, כאשר לטענתו "חיילות חובה ששירתו בארגון סורסרו, על מנת לספק חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים. אירוע הסרסרות היה אירוע מכונן". יש לציין כי האירוע המדובר התרחש לפני כניסתו לתפקיד.

בסוף השבוע פורסם כי ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד צפוי להיפגש עם נציבת שב"ס והשר לביטחון פנים עמר בר לב בנוגע לפרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע. כך על פי החשד אסיר ביטחוני, בסיוע של סוהרים, ביצע עבירות מין חמורות בחיילות עת ששירתו כסוהרות. הסוהרות החיילות הועברו לידי אסירים ביטחוניים, לצרכים שונים וקידום מטרותיהם, במסגרת ההתנהלות בכלא.

לאחרונה אף נפתח קמפיין מימון המונים ברשת עבור הילה (שם בדוי), הסוהרת שנפגעה. "מאז האונס חיי הם גיהנום, מנסים להשתיק אותי! עזרו לי במאבקי לחשוף את האמת. חיילות צה"ל שלנו אינן הפקר", נכתב בדף הקמפיין.