סגן ראש מח"ש הפורש, משה סעדה, שעורר לאחרונה סערה בריאיון שהעניק לעמית סגל ב'חדשות 12', ובו האשים את מפכ"ל המשטרה לשעבר אלשיך ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן בטיוח חקירות, בטענה כי על כך לא יוכלו לספק תירוץ לרה"מ לשעבר נתניהו לתקוף את המערכת. בתוך כך, צייץ היום (ראשון) סעדה בחשבון הטוויטר שלו טענה נוספת כלפי המפכ"ל לשעבר אלשיך, כי איים על ראש מח"ש לשעבר אורי כרמל חלה.

"לא מפחיד אותי": שי ניצן עונה למשה סעדה לאחר שאיים לחשוף ראיות חדשות

ראש מח"ש לשעבר ממשיך לתקוף: "התרגיל שעשו לניר חפץ - סוג של סחיטה"

"כשהיה ראש מח"ש לשעבר אורי כרמל חלה, שימשתי כממלא מקומו בניהול המחלקה עד להחלמתו", ציין סעדה, "אבל כשהמפכ"ל אלשיך ביקש לבקר אותו, תיאמתי לבקשתו את הפגישה. כשהגענו לביתו של אורי ביקש אלשיך לדבר איתו בארבע עיניים. לתומי חשבתי שהוא רוצה לדרוש בשלומו בפרטיות. אך לאחר שאלשיך יצא בפנים חמורות, הופתעתי מאד לראות את אורי חיוור והמום, ולשמוע ממנו במקום שהוא אויים על ידי אלשיך שאמר לו שהוא מבקש להזכיר את המומחיות שלו בפירוק "ארגונים עוינים", כשהוא מתייחס לעברו בשב"כ ולמח"ש". 

"תלונות על האמירה המזעזעת כשלעצמה, וחסרת הרגישות במצבו של אורי, הוגשו על ידו ועל ידי מיידית לפרקליט המדינה שי ניצן. לאחר מכן, אישר ניצן את קבלת התלונות משנינו אבל שכח לשתף את הציבור בתגובות לתלונה. ואכן אין מה לשתף – התגובה הייתה כלום. אפס", הוסיף.

לאחר מכן טען סעדה כי "תארו לעצמכם את מבקר המדינה, שתפקידו לבדוק את הנעשה במשרדי הממשלה, שסופג איומים מאת שר בממשלה. האם תלונה על המקרה אמורה להסתיים באפס תגובה? האם לא הייתה נפתחת חקירה מיידית? האם איומים על מחלקה בפרקליטות הם חלק מהשיח ששי ניצן מאפשר, מקדם או מעודד?".

מפכ''ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מפכ''ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

תגובותיהם של רוני אלשיך ושי ניצן יובאו לכשיתקבלו