לאחר הביקורת הציבורית הרבה על כך שבית משפט השלום בראשל"צ הורה לשלוח אישה תושבת לוד, שחייה בסכנה עקב איומים ברצח, למקלט לנשים מוכות, משרדי הרווחה וביטחון הפנים גיבשו מענה עבור האישה המאוימת - אלא שזו סירבה להסכם הפשרה.

בעקבות הסירוב, גורם במשרד הרווחה מסר ל"מעריב": "השופט השתכנע שלא ניתן לחייב את האישה לצו הגנתי נגד רצונה. הגנה על האישה ללא העברתה לשום מסגרת בפיקוחנו מקשה עלינו ונשארת בידי המשטרה, נמשיך ללוות אותה ככל הניתן".

על פי ההצעה, ככל שבית המשפט יקבל את ההחלטה על מעצר הגנתי, האישה תועבר לדירה של משרד הרווחה ותאובטח על ידי חברת אבטחה שמעניקה שירות למשרד בשת"פ עם משטרת ישראל ובהתאם להנחיותיה.  על פי ההצעה שהות האישה בדירה תלווה במעטפת סוציאלית תומכת של משרד הרווחה ומעטפת ביטחון ומוגנות של חברת האבטחה והמשטרה. מפקחת של המשרד צפויה להציג את הפתרון בפני בית המשפט בצהריים. 

בשלב הראשון האישה תשהה בדירה לפרק זמן קצר עד להסרת האיום עליה או מעבר למקלט בהסכמה. במקביל יפעלו משרד הרווחה והביטחון החברתי, המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל במשותף גם להקמת מענה  לנשים מאוימות בדרגה הגבוהה ביותר למקרים דומים ככל שיהיו בעתיד. 

טרם הסירוב, מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברת, סיגל מורן מסרה: "לא נשלים עם מצב שבו חייהן של נשים נמצאים תחת איום כל כך חמור ונותרות ללא הגנה. משרד הרווחה והביטחון החברתי מפתח מענים רבים לטיפול בתופעת האלימות במשפחה וגם הפעם מצאו הגורמים המקצועיים פתרון שיכול לתת מענה הולם לעת עתה, לצד המאמצים של מערכת אכיפת החוק להביא לדין את המאיימים. המאבק באלימות במשפחה הוא מורכב ומחייב מענה הוליסטי של כל רשויות המדינה ועל כן פעלנו במשותף עם המשרד לבט"פ כדי לוודא שמקרים מעין אלו יקבלו פתרון רחב הן של מערכת אכיפת החוק והן של מערכת הרווחה והשיקום".

מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים תומר לוטן: "אני שמח על שיתוף הפעולה ההדוק עם משרד הרווחה ועל היכולת לייצר יחד פתרונות מעודכנים עבור נשים מאוימות. אנו עושים את מירב המאמצים בשיתוף משטרת ישראל ומשרד הרווחה והביטחון החברתי על מנת לספק הגנה בכל האמצעים העומדים לרשותנו".