בית המשפט המחוזי התיר היום (ראשון) לפרסם כי היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433 במשטרה, שחוקרת בשנית את פרשת החשד לסרסור בסוהרות, חוקרת כעת חשד לפיו אסיר ביטחוני אנס במהלך שנת 2015, סוהרת בארבע הזדמנויות שונות לפחות בכלא גלבוע, ובמקרים נוספים ביצע עבירות של מעשים מגונים בשתי סוהרות נוספות. 

על פי החשד, הסוהרת נשלחה אל אותו אסיר לבקשתו על ידי מפקדי הכלא באותה תקופה, ובידיעת קצין המודיעין ואישורו. בשלב הזה שמו של האסיר הביטחוני אסור לפרסום, אולם ידוע כי הוא מכחיש את החשדות נגדו. כמו כן, במשטרה חוקרים חשד לפיו האסיר הביטחוני גרר את הסוהרת לשטח לא מצולם שנקרא "בין השערים". הוא ידע שהשטח לא מצולם ואיים עליה שאסירים, לרבות אמג'ד עוואד, רוצים לפגוע בה, והסביר לה כי הוא מגן עליה. הוא הצליח לכפות את עצמו עליה ואנס אותה לפחות בארבע הזדמנויות שונות.

בנוסף, הוא חשוד שביצע עבירות מיניות בשתי אסירות נוספות. הפרקליטות הסירה את התנגדותה לפרסום פרטי החקירה, אולם מאחר והאסיר ביקש לא לפרסם את שמו ובית המשפט קיבל החלטה בהיעדרו, צו איסור הפרסום על שמו נותר בעינו.

עו"ד קרן ברק, המייצגת את הסוהרת שטענה כי נאנסה על ידי מחבל, אמרה: אני שמחה שביהמ"ש הבין את החשיבות שבחשיפת פרטי פרשה חמורה זו. יחד עם זאת, קשה לסוהרות ולי להבין מדוע עדיין לא ניתן לפרסם את שמו של המחבל שממילא נאמר בכל מקום בקשר עם אונס החיילת. מדובר בטרוריסט עם דם על הידיים ששום פרסום לא יפגע בשמו הטוב ומכאן שאינו זכאי לכל הגנה. מדובר בהחלטה אומללה ואני מקווה שבימים הקרובים יפורסם שמו שכאמור, ידוע לכל.

משב"ס נמסר בתגובה: "מדובר בחשדות חמורים על אירוע שארע לפני מספר שנים. אנו נמתין לתוצאות החקירה המשטרתית ונפעל על פי הממצאים באפס סבלנות, בהתאם למדיניות הארגון".