בתום ההליך המשפטי: הסדר הטיעון של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן אושר היום (שני) בבית המשפט והוא נידון למאסר על תנאי של שמונה חודשים ולקנס בסך 3,000 ש"ח. כזכור, ליצמן נחשד בכך שהתערב לטובתה של מלכה לייפר, הנאשמת בפדופיליה, בכך שפעל לשנות את חוות הדעת על כשירותה לעמוד לדין כדי למנוע את הסגרתה לאוסטרליה. 

בעקבות הדיון בהסדר הטיעון: ליצמן הגיש את התפטרותו מהכנסת

בתוך כך, ליצמן הגיש לפני חודשיים ליו"ר הכנסת מיקי לוי את התפטרותו, אחרי שכיהן 23 שנה בסיעת יהדות התורה מטעם אגודת ישראל. ההתפטרות הוגשה כחלק מהסדר הטיעון נגדו, עליו חתם במסגרת הפרשות בהן היה מעורב. על פי ההסדר, שר הבריאות לשעבר הודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר, בעוד פרשת המעדניה תימחק מכתב האישום. 

בתנועה לאיכות השלטון מסרו בתגובה כי "לצערנו הרב בית המשפט קיבל פעם נוספת הסדר טיעון מקל ומביש שנחתם עם נבחר ציבור שמעל בתפקידו ופגע פגיעה של ממש בקורבנות תקיפה מינית - הסדר שנחתם אחרי גרירת רגליים לא חוקית של רשויות התביעה. התנהלות זו של רשויות התביעה, והסדרי הטיעון המקילים מדי עם נבחרי ציבור פוגעים פגיעה אנושה ביכולתן של רשויות אכיפת החוק למלא את תפקידן כראוי, פוגעים באמון הציבור במערכת ומרסקים את אלמנט ההרתעה. את המחירים על התנהלות זו, נשלם כולנו".