הותר לפרסום: רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה, נעצר היום (רביעי) בחשד לעבירות שחיתות. לצידו נעצרו מנכ"ל העירייה ושני חשודים נוספים. על פי החשד,לחשודים מיוחסות עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף. מעצרו של גרינברג הוארך בשישה ימים נוספים.

במהלך הדיון נציג היחידה החוקרת אמר כי בידי היחידה אינדיקציה לפיה ראש העירייה פעל בתקופה האחרונה לשבש חקירה.

חקירת המשטרה החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנת 2018, בעלי עניין העבירו כספים, בסך מאות אלפי ש"ח, לקמפיין הבחירות של המועמד דאז לראשות העיר. במשטרה חושדים כי בתמורה לכספים הללו, הבטיח להם גרינברג שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו. 

החקירה מתנהלת בשיתוף יחידת יהלום של רשות המיסים ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. במשטרה הדגישו: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותבצע חקירה במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".

השופט גיל גבאי, שהחליט להאריך את המעצר, ציין כי החוקרים הצטיידו בצו מעצר כבר לפני מספר ימים, אך בעקבות המצב הביטחוני נדחה המעצר הפיזי להיום בבוקר. עוד ציין השופט כי קיימת עילת מעצר בשל חשש משיבוש החקירה ובידי המשטרה כוונה לבצע 79 פעולות חקירה נוספות: "איני מתעלם מהרקע של החשוד, אך אין מנוס מהארכת מעצרו", ציין השופט.

נזכיר כי גרינברג נחקר לפני כחודש בפרשה אחרת, הקשורה לחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים וניצול סמכות לרעה, וזאת בשל תלונות שהוגשו נגדו בטענה שאיים לפטר במקומות עבודה מסוימים תוך שעושה לכאורה שימוש בקופה הציבורית כלפי המקומות בהם הועסקו אותם עובדים. לאחר שאחת העובדות הפסיקה את עבודה בגוף הנתמך, הפסיקה העירייה את התמיכה בגוף.

עו״ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן מסר בשמו של ראש עיריית פתח תקווה כי ״מסע הבחירות של ראש העירייה התנהל על פי חוק.  דוח מפורט הוגש על כל הוצאה והכנסה למבקר המדינה ואושר על ידו. ראש העירייה עושה לילות כימים ומנסה להיות שליח ציבור נאמן לתושבי פתח תקווה. קשה מאד להיות שליח ציבור בארץ הקודש וקשה ומסוכן שבעתיים להיות שליח כזה שמקפיד בקלה כחמורה. ראש העירייה עונה לכל השאלות שנשאל וימשיך לשתף פעולה עם המשטרה עד לתום החקירה. הוא מבקש מכל תושבי העיר שלא למהר לשפוט אותו ולהמתין בסבלנות לתום החקירה".