בית משפט השלום בקריות הורה הבוקר (רביעי) על שחרור המורה החשודה בעבירות אונס של תלמידתה. עם זאת, בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה ועיכב את ביצוע שחרורה עד מחר. המשטרה צפויה להגיש ערעור על החלטה. מדובר בפרשה חמורה, בה על פי החשד מורה נשואה ואם לילדים, ביצעה עבירות אונס בתלמידתה, קטינה הסובלת מבעיות נפשיות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

היום נחשפה התכתבות בין המורה החשודה לתלמידתה בוואטסאפ, בה לפי החשד מבקשת המורה מהתלמידה שתשלח לה תמונות: "שלחי לי מה שאמרנו". 

הפרשה נחשפה לראשונה עת שאמה של הקטינה גילתה התכתבות בוואטסאפ בין המורה לבין בתה, בת 15 כיום. האם, שהזדעזעה מתוכן השיחה מיהרה לדווח על האירועים לבית הספר לחינוך מיוחד. האם טענה בפני הצוות כי המורה ניצלה באופן ציני את מצבה הנפשי של בתה, וניהלה איתה קשר מיני אסור.

בעקבות הפרטים, בית הספר החליט לסיים את עבודתה של המורה והיא פוטרה, כאשר במקביל הוגשה נגדה תלונה במשטרה, ובמסגרתה מסרו האם והבת עדות אודות מה שהתרחש. המשטרה מייחסת למורה ניצול של מצבה הנפשי של אותה תלמידה, וקיום יחסי מין איתה, כל זאת חרף מצבה הנפשי. בשל העובדה שמדובר בקטינה עם בעיות נפשיות ובמורה שלה, מייחסים לחשודה עבירות אונס.

נדגיש כי בתחילה טענה הילדה כי היא מאוהבת במורתה, וגוללה את כל מה שהתרחש במהלך חצי השנה האחרונה בינה לבין המורה. בעקבות הפרטים המורה שוחררה ונחקרה, אולם אתמול, בעקבות התפתחות בפרשה, הוחמרו החשדות כנגד המורה, והיא נעצרה, ובסיום חקירתה נכלאה. היא הובאה הבוקר לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרה. 

עורכת הדין שני אלקובי המייצגת את הקטינה, ומלווה את משפחתה בשבוע האחרון, טענה כי הקטינה גוללה סיפור על מעשים חמורים שביצעה בה המורה, חרף העובדה שהכירה את מצבה הנפשי.

"מדובר במקרה חמור, תלמידה עם מורכבות נפשית שנוצלה בצורה אכזרית על ידי מחנכת כיתה. התלמידה מצוייה במצב נפשי קשה מאוד ואף ניסתה להתאבד יותר מפעם אחת", מסרה עו"ד אלקובי.

"לצערנו בית המשפט החליט לשחרר את המורה למעצר בית, מה שמקשה לאפשר חקירה יסודית כנדרש. אולם אנחנו סומכות על משטרת ישראל שתבצע עבודתה כראוי. יש בידינו ראיות מפורשות לביצוע עבירות מין חמורות ואנו בטוחות שיוגש כתב אישום".

עו''ד אלקובי (צילום: שמעון איפרגן)
עו''ד אלקובי (צילום: שמעון איפרגן)
 

עם זאת, המורה החשודה טענה, באמצעות פרקליטתה עורכת הדין תמי אולמן, כי קיימה קשר מיני עם הקטינה, אולם טוענת כי קשר זה נולד מהקטינה עצמה, והיא הסכימה לו מפני שחששה מהקטינה, שלדבריה הינה "אלימה". 

מעוה"ד אולמן נמסר: "מדובר במערכת יחסים אשר נכפתה על המורה. המורה נחקרה, מסרה את גרסתה, שיתפה פעולה. אין חשש לשיבוש חקירה, אלא נהפוך הוא - המתלוננת המשיכה לנסות ליצור קשר עם החשודה".