שני בני אדם נפצעו הלילה (בין שבת לראשון) באורח קשה בפיגוע ירי לעבר אוטובוס בעיר העתיקה בירושלים. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול ראשוני לפצועים. המשטרה הודיעה כי פתחה בסריקות אחר החשוד במעשה שנמלט מהמקום. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי שלושה עצורים, כולם בני משפחתו של המחבל שנמלט, נעצרו במהלך פעילות המשטרה הלילה.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן קיים הערכת מצב בזירת האירוע ומנחה על המשך הפעילות המבצעית והחקירתית הנדרשת. גם מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי הגיע אל הכותל המערבי. החיפושים אחר החשוד בירי מתמקדים בסילוואן. במקביל, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ערך הערכות מצב עם צמרת המשטרה בעקבות הפיגוע.

השר בר-לב מסר: "בשעה זו מנהלים המשטרה ושאר כוחות הביטחון מצוד נרחב אחר המחבל שביצע את הפיגוע. אנחנו נגיע אליו ונניח עליו את היד, חי או מת, כמו גם על שולחיו אם יש כאלו. לא נאפשר לאיש לשבש את שגרת חיינו, ונפעל במלוא הנחישות והעוצמה נגד כל מי שינסה לפגוע באזרחי ואזרחיות ישראל. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע".

בנוסף, חמישה בני אדם נפצעו באורח קל עד בינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי. ממד"א נמסר כי האירוע התרחש בשתי זירות שונות: זירה אחת ברחוב מעלה השלום, שם בוצע הירי לעבר האוטובוס. הזירה השנייה הייתה  בסמוך, ברחוב מעלה שזך בכניסה לחניון קבר דוד המלך, בפינת ציר מעלה השלום. במסגרת המצוד אחרי היורה, כוחות הביטחון פשטו על שכונת סילוואן במזרח ירושלים. כמו כן, כוחות מיוחדים ומסוקי משטרה פועלים במקום כחלק ממאמצי הסריקות.

 מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק, ד"ר אלון שורץ, סיפר כי "למרכז הטראומה של בית החולים שערי צדק הגיעו שישה פצועים, שני פצועים במצב קשה, בהם גם אישה הריונית בשנות ה-30 לחייה. היא עדיין בחדר ניתוח מכיוון שספגה פגיעה מאוד מורכבת. בנוסף, גבר בשנות ה-60 לחייו עם פציעה בצוואר ובראש שנמצא כעת מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ. מלבד זאת הגיעו עוד ארבעה פצועים בדרגות קל עד בינוני. קיים עדיין חשש לחייהם של שני הפצועים קשה". האישה שנפצעה קשה עברה לידת חירום, התינוק במצב קשה אך יציב.

חובש בכיר על אופנוע מד"א, נחמיה כץ, ופאראמדיק מד"א דוד טרכטנברג, סיפרו: "הגענו מהר מאוד למקום, ברחוב מעלה השלום ראינו אוטובוס עם נוסעים עומד באמצע הכביש, אנשים סימנו לנו להגיע לשני גברים כבני 30 שהיו באוטובוס וסבלו מפצעי ירי, הם היו בהכרה מלאה והתהלכו, כשהם עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעלנו אותם לאמבולסים של מד"א שהגיעו למקום, משם הם פונו לבית חולים כשמצבם קל עד בינוני, משם המשכנו לכניסה לחניון קבר דוד וראינו ארבעה גברים אחד מהם כבן 50 ושלושה כבני 30 שוכבים בהכרה מלאה וסובלים מפצעי ירי בפלג גופם העליון, כעבור זמן קצר הטרקטורון של מד"א הביא אלינו פצועה נוספת אשה כבת 30 בהכרה, עם פצעי ירי, הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם בדחיפות לבתי החולים כשמצבם של שניים קשה, חמישה במצב קל עד בינוני".

ראש העיר של ירושלים משה ליאון: ״סומך על משטרת ישראל וכוחות הבטחון שישימו את ידם על המחבל הנתעב עוד הלילה. ירושלים חזקה יותר מכל אירוע ואנו לא נניח לאף מחבל לפגוע בשגרת החיים במרחב הציבורי. בירת ישראל תמשיך להיות עיר מלאת חיים, שמחה ותוססת".

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר: "אנו מתפללים לשלומם ולרפואתם של הפצועים. התחבורה הציבורית בכלל והאוטובוסים בפרט הם סמל שלטון ולכן הנהגים והנוסעים מותקפים שוב ושוב. משרד התחבורה חייב לאמץ במהירות הבזק את התוכנית  לצמצום האלימות והטרור שהוכנה ע"י ארגון הנהגים וההסתדרות הלאומית.  אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר".

דובר ארגון הטרור חמאס הגיב לפיגוע: "הפיגוע ההירואי בירושלים הוא תגובה טבעית לפשעי הכיבוש היומיומיים נגד עמנו, ארצנו והאתרים הגדולים לאסלאם ולנצרות".