הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר

שופט בית משפט לענייני משפחה, ביטל בצעד חריג, צו הגנה, שהוגש כנגד גבר אשר אשתו נמצאת בהליכי גירושין ממנו, ואשר התלוננה נגדו על עבירות איומים, גניבה ואלימות גם במשטרה. השופט שקיבל את טענת בא כוחו עו"ד חיים אומסי במלואה, קבע בהחלטתו שעדות האישה לא מהימנה כלל וכי טענותיה לא הוכחו במאום.

עורך הדין חיים אומסי (צילום: יח''צ)
עורך הדין חיים אומסי (צילום: יח''צ)

כנגד הגבר הוגשה תלונה במשטרה, על ידי אשתו בגין עבירות אלימות ואיומים שהתרחשו שנה קודם לכן וכן על גניבת תעודת זהות שאירעה באותו היום לכאורה. בעקבות התלונה הגבר אשר לו זוהי היתקלותו לראשונה בחייו עם החוק נקרא לחקירה ובעקבות ייעוץ לפני חקירה שהעניק לו עו''ד אומסי בו במקום, בוטלה הכוונה לעוצרו, ובתום חקירתו הוא שוחרר. 

במקביל, האישה, פתחה גם בהליך אזרחי של צו הגנה כנגדו, בניסיון להרחיקו מביתו ,מילדיו ואף ממקור פרנסתו הממוקם בצמוד לביתו, והמשיכה לטעון כי הבעל 'מהווה סכנה ממשית' ובהתאם לטענותיה של האישה במעמד צד אחד העניק לה בית המשפט באופן אוטומטי צו הגנה זמני וזאת עד למועד הדיון במעמד 2 הצדדים. במהלך הדיון ביצע עו"ד אומסי חקירה צולבת, צירף עדויות וראיות באמצעותם הכחיש בשם מרשו מכל וכל את טענות המבקשת וטען כי עצם הבקשה מהווה ניצול לרעה של הליכי משפט ושרותי האכיפה .

עו''ד אומסי עמד על כך כי הצהרותיה העובדתיות של המבקשת אינן עולות בקנה אחד עם הראיות הקיימות וכי האישה אינה חוששת כלל וכלל מהבעל וכי הגישה את הבקשה בחוסר תום לב, מתוך מניעי נקמה ולחץ במטרה לקדם את הליכי הגירושין ואיזון המשאבים ביניהם, ותו לא ! 

עו''ד אומסי הוסיף והדגיש כי, "ראוי שבית המשפט ימנע מלתת שופר ובמה לנשים המנצלות את הסנקציה הפוגענית הזו לקידום אינטרסים כנגד גברים בהליכי גירושין באופן לא הוגן."

לנוכח האמור, קיבל בית המשפט את טיעוניו של עו''ד אומסי מייצגו של הבעל, וביטל את צו ההגנה .

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).