עו"ד ירון פורר, פרקליטו של אדיר חבני, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וניסים משעל ב-103FM, והתייחס להתפתחויות האחרונות בפרשת רצח תאיר ראדה, ולתוצאות הבדיקות הגנטיות של המכון לרפואה משפטית שקושרים עוד יותר את את אדיר חבני אל גופתה של תאיר וזירת הרצח.

ממצאים חדשים מחזקים את הקשר של א"ח לזירת רצח תאיר ראדה
אולה קרבצ'נקו על ההתפתחות במשפט זדורוב: "שיעזבו אותי בשקט"

"הבדיקה האחרונה על ידי המכון לרפואה מהמשפטית ביצעה בדיקה אובייקטיבית של ראיה אובייקטית שקובעת שהמתאם לדי אן איי של אדיר נמצא כמעט בהתאמה מושלמת", אמר עו"ד פורר בפתח הריאיון, "נמצא שערה על הבטן של המנוחה תאיר ראדה ז"ל והגיע חומר גנטי נוסף למכון והתבצעו בדיקות נוספות לאותה שערה. הרי מדובר בנושא של השוואה למאגר הדי אן איי שנמצא במאגר הישראלי. אז אפשר להגיע לממצאים יותר וודאיים ולהנמיך את האפשרות".

"למרות זאת כל זה לא מקרב את חבני להיות החשוד במעשה הרצח", הוסיף, "לאדיר חבני יש אליבי שנבדק, אליבי מוצק, כך אין שום אפשרות. אני חושב שהגרסה שלו היום נתמכת באופן חד משמעי בשערה כאשר יש שתי אפשרויות - אחת שזה אדיר חבני והשנייה שהגרסה שלו נכונה, דהיינו שאולה לבשה את המכנסיים שלו והשערה שלו הגיע באמצעות הבגדים שהיא לבשה. לחבני יש אליבי מוצק, הוא לא רק נבדק הוא גם נבדק על ידי אמצעים אובייקטיבים, בדקו את השיחות ומצאו שהוא היה 20 ק"מ מהמקום".

רומן זדורוב, תאיר ראדה, אדיר חבני, אולה קרבצ'נקו (צילום: רפרודוקציה,צילום מסך רשת 13,צילום מסך קשת 12,אלי אשכנזי, וואלה!)
רומן זדורוב, תאיר ראדה, אדיר חבני, אולה קרבצ'נקו (צילום: רפרודוקציה,צילום מסך רשת 13,צילום מסך קשת 12,אלי אשכנזי, וואלה!)

לאחר מכן אמר פרקליטו של חבני: "בעניין רומן זדורוב, הוא צריך רק לעורר ספק באשמתו, או להראות שישנה אפשרות שמישהו אחר ביצע את הרצח ובכך להגדיל את הספק שלו. מבחינתו הוא הגדיל את האפשרות שבית המשפט יקבע שיש ספק, הוא לא צריך להיכנס לשאלה 'אולה או אדיר', מה שמעניין אותו זה שישנן אפשרויות נוספות בין אם זה אולה או אדיר".

"עכשיו מה שיקרה אופרטיבית, בית המשפט ישמע את העדויות ויבחן את חוות הדעת הנוספת, אנחנו ההגנה תביא גם מומחה לסטטיסטיקה על מנת שיסביר את הממצאים. בית המשפט בסופו של דבר שומע את העדויות אבל הוא שואל את השאלה - באיזה אחוזים זה? איפה אני עומד?", ציין עו"ד פורר לסיום דבריו.

עו"ד דניאל חקלאי, פרקליטה של אולה קרבצ'נקו (א"ק) התראיינה גם כן בתוכניתם של גולן יוכפז וניסים משעל ואמר כי "אני מאוד זהיר, אני לא נביא וגם מפני שאנחנו חייבים לזכור שמול העובדה שאכן לא קיימות ראיות מדעיות שמלמדות על כך שזדורוב הוא הרוצח, קיימות מאידך הודאות שכללו הרבה מאוד פרטים שרק הרוצח יכול לדעת. כאשר מדובר בהודאות תמיד חשוב מאוד לוודא שאכן יש להן חיזוקים".

"גם לאור ההתפתחות האחרונה הנושא של די אן איי, כלומר שערה ללא שורש שאי אפשר להפיק ממנה די אן איי וודאי, לא יכולה להניח תשתית להרשעה", הוסיף, "גם בפרשה הזו, המשמעות יכולה להיות הטלת ספק לגבי אשמתו של הנאשם אבל לא בהכרח להצביע על מי רצח. אנחנו יכולים לחזור ללא סוף על הגרסה הלא תאמן של חבני, אבל פרקליט המדינה הנוכחי שהגיע לתפקידו לפני כשנתיים בדק את הדברים לעומק והגיע למסקנה שמדובר בשקרן פתולוגי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM