בית המשפט המחוזי בנצרת דחה היום (חמישי) את הערעור שהגישה הפרקליטות על שחרורו המוקדם של ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית.

אולם, שחם יצטרך לשהות במאסר לפחות ב-48 השעות הקרובות, לאחר שביהמ"ש קיבל את בקשת הפרקליטות והורה על עיכוב ביצוע השחרור על מנת לאפשר לפרקליטות להגיש ערר לעליון.

כזכור, בשבוע שעבר פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר את שחם. המדינה טענה בעתירה כי שחם אינו ראוי לשחרור מוקדם, וכי מסוכנותו עדיין עומדת בעינה.

לפי העתירה ניסו שחם לא לקח אחריות על מעשיו ואינו רואה פגם בהם, וגם נזקקותו הטיפולית הלכאורית אינה כנה. על כן, כך לפי הודעת הפרקליטות, "החלטת הוועדה במקרה זה לוקה בחוסר סבירות קיצוני, המחייב התערבות שיפוטית בה".

כשבוע קודם לכן, ועדת השחרורים הורתה על שחרורו המוקדם של שחם שנידון ל-10 חודשים מאסר בפועל. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד צביקה אברמוביץ נאמר כי "נפלו טעויות קשות בהחלטת הועדה, הן במישור המקדמי של בחינת לקיחת האחריות מצד שחם והאופן שבו הועדה פרשה זאת, והן במישור המהותי של ניתוח הנזקקות הטיפולית מצד שחם".