שופט בימ"ש השלום בראשל"צ גיל גבאי, הורה היום (חמישי) על שחרורו של ראש עיריית פ"ת רמי גרינברג, החשוד בעבירות שוחד ושחיתות ציבורית, למעצר בית בן שבעה ימים. בית המשפט דחה את בקשת נציג היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה, כי בתנאי שחרורו ייאסר על גרינברג לעסוק בענייני העירייה, וכן להרחיקו מבניין העירייה למשך 45 יום. על פי החלטת בית המשפט, גרינברג יורחק מבניין העירייה רק במהלך התקופה בה ישהה במעצר בית.

השופט גבאי הוסיף כי גרינברג יוכל להמשיך לנהל את העירייה, זאת למורת רוחה של היחידה החוקרת. נציין כי מיד עם קבלת ההחלטה ביקשה המשטרה לעכב את ההחלטה עד מחר, בקשה שהתקבלה על ידי השופט. המשטרה התחייבה להגיש עד מחר את החלטתה, בשאלה האם לערער על ההחלטה. כמו כן, יתר החשודים האחרים בפרשה שוחררו גם הם למעצר בית בתנאים מגבילים.

עו"ד עפר ברטל, שייצג את ראש העיר, התנגד בתוקף לבקשת המשטרה להתנות את שחרורו של ראש העירייה בהרחקה מבניין העירייה ובאיסור עיסוק בנושאים הקשורים ברשות. "בית המשפט אימץ את עמדתנו לפיה ראש העירייה רמי גרינברג יכול ורשאי להמשיך לעסוק בענייני העירייה", התייחס ברטל להחלטת בית המשפט בעניינו של מיוצגו. 

כזכור, גרינברג נעצר בחשד לסחיטה באיומים ועבירות שוחד. המשטרה ייחסה לו ולעצורים נוספים עבירות מסוג שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.