בפעילות משותפת של חטיבת המודיעין ומשטרת הולנד, נעצר אמש סוכן הדוגמניות ואיש העסקים שי אביטל באמסטרדם, זאת לצורך הסגרתו לישראל. אביטל יצא ממסעדה באזור ליידספליין, זוהה ברחוב על ידי נציגת המשטרה בהולנד - ונעצר לאחר זיהוי מלא. 

ביקורת חריפה על המשטרה: "שי אביטל מסתובב חופשי ומאושר, נרדמתם בשמירה"

ארבע נשים נוספות התלוננו נגד שי אביטל, מספר התלונות עלה ל-25

יו"ר נעמת, חגית פאר, התייחסה למעצרו ומסרה: "טוב שהדבר קרה גם אם באיחור בלתי נסלח ולאחר תקופה ממושכת בלתי נסבלת. יש לברך את משטרת ישראל על מעצרו ולוודא שיוסגר לישראל במהירות האפשרית ושלא תחל סחבת חדשה כעת. האירוע לא יושלם עד ששי אביטל יתייצב אל מול קורבנותיו וישיב על ההאשמות הקשות נגדו. עשרות נשים אמיצות שאזרו אומץ להתלונן ולספר את סיפוריהן ראויות לראות אותו מובל באזיקים ומתמודד בפעם הראשונה עם הטיעונים נגדו״.

כזכור, המשטרה זימנה כבר בחודש מרץ האחרון את אביטל, השוהה בחו"ל, להגיע ארצה לחקירה. נגד אביטל עומדות תלונות אודות 26 מקרים שבהם יוחס לו מנעד עבירות רחב בתחום עבירות המין, לרבות אונס וכלה במעשה מגונה.

גורם בכיר המעורה בפרטים טען כי התיק מעובה ומבוסס בתשתית הראייתית שלו. אם אביטל היה בארץ, לא מן הנמנע שכבר היינו חוקרים אותו מנעד העבירות הוא רחב בתחום עבירות המין, ובהחלט מדובר בתיק מבוסס מבחינת החקירה".

חשיפת פרשת שי אביטל תפסה רבים ממכריו לא מוכנים, אך כתבת תחקיר מקיפה על הטענות נגדו פורסמה במעריב כבר בדצמבר 2008 על ידי העיתונאית גלי גינת, והעלתה תהיות רבות לגבי האיש שכבש באותה תקופה את מדורי הרכילות. 

הכתבה של גלי גינת במעריב (צילום: ללא)
הכתבה של גלי גינת במעריב (צילום: ללא)

במסגרת ראיון שערכה עמו גינת, טען אביטל כי תלונות שהוגשו נגדו בין השנים 2006-2003 על ידי דוגמניות, ונסגרו מחוסר ראיות, הן תלונות שווא. "עובדה שכל התיקים נגדי נסגרו", אמר באותם ימים אביטל למעריב, והוסיף: "זה רק מוכיח שידי על העליונה. הבחורות שהעידו ראו שאני נחקר ואמרו בואו נתפוס טרמפ".

הפרשה התפוצצה לאחרונה בעקבות תחקיר ששודר אשתקד בתוכנית "הצינור" בערוץ 13 ובתוכנית "חשיפה" בקשת 12, בו התלוננו מספר דוגמניות ישראליות על הטרדות מיניות ואונס שלהן על ידי אביטל. עורך דינו ששי גז התארח בערוץ 13, דחה את טענות הדוגמניות וטען כי הן מנסות להכתים את שמו.