עו"ד ששי גז, מומחה למשפט פלילי, שוחח הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM על הממצאים החדשים בתיק רצח תאיר ראדה ז"ל, לפיהן תוצאות הבדיקות הגנטיות הנוספות שנעשו על השערות ונמצאו על גופתה של תאיר, מחזקות את הקשר בין אדיר חבני לבין זירת הרצח.

אילנה ראדה: "אני כבר לא סומכת על המדינה ועל מערכת המשפט"
מה משמעות היעדר שורש השערה? מומחה מסביר על חשיבות הממצאים החדשים במשפט זדורוב

גז העריך שלדעתו, רומן זדורוב יזוכה מחמת הספק. "תמיד חששתי מעצם ניהול המשפט נגד זדורוב. מהרגע הראשון שהתיק היה על שולחני ידעתי שמדובר לפחות בספק - אבל המערכת המשפטית לא יודעת לקחת אחריות ולהודות בטעויות. אנחנו מוציאים את עצמנו בסאגה המתמשכת הזו כשברור לכולם שברקע יש ספק סביר שעולה מהתיק", הסביר.

המומחה הדגיש באותו נושא כי "המערכת המשפטית שלנו לא פוליטית, אנשי הפרקליטות קמים בבוקר ומנסים לעשות את עבודתם נאמנה, ואני מכיר ויודע שרובם אנשים מאוד טובים. הבעיה היא שהם בטוחים שהם אנשי הצדק, והם ננעלים על קונספציה מסוימת. הם היו בטוחים בעצמם מהרגע הראשון, ויותר הם לא בודקים. כשאתה ננעל על קונספציה, אתה עושה את כל הטעויות האפשרויות".

גז אמר שפרשיות רבות במדינת ישראל היו מהסוג של זדורוב, ומהן הוא מוטרד: "רצח מחריד מתרחש בשירותים בבית ספר, ילדה קטנה נרצחת בקצרין, האמא בטוחה שהוא לא הרוצח. יש לחץ על המשטרה, ואז נעצר אדם מוחלש ומודה בסוף, כי הם לוחצים עליו יותר מדי". 

לשאלה האם יכול להיות שעדיין יושבים בכלא בישראל אנשים חפים מפשע שהורשעו ברצח, ענה גז בחיוב: "לא יכול להיות, בטוח. הערבי שישב על רצח חנית קיקוס, וכשאמרו לו שיחתום על חנינה הוא אמר שהוא חף מפשע. היה ברור שזה לא הוא, וברור שהוא הורשע".

זדורוב נכנס למשפטו החוזר. שלומי גבאי, וואלה!

בסיום הריאיון, עורך הדין טען בשנית כי בתיק רצח תאיר ראדה ז"ל יש יותר מדי ספקות, כך לדבריו: "כשיש ספק אין ספק. אני מאמין שהפרקליטות בטוחה שזדורוב הוא הרוצח. מה יש בו חוץ מההודאה שלו? אין שום דבר שקושר אותו מבחינת ראיות פורזניות. אין שום ממצא. התחושה שלי הוא יזוכה, וכל אחד מבין שזה מה שיקרה ושהוא יזוכה".

לטענה כי בן זוגה של אולה קרבצ'נקו, אדיר חבני, הוא הרוצח האמיתי, השיב המומחה ש"אני סנגור, אני לא האשמתי מישהו אחר. דבר אחד ברור לי - הוא צריך להיחקר. למה הם לא חוקרים? כי עצם החקירה תזכה את זדורוב".