סוכן הדוגמניות שי אביטל, החשוד בעבירות מין, נעצר בסוף השבוע האחרון בהולנד - כשנה לאחר שנחשפו עדויות של כ-30 נשים נגדו. ברהנו טגניה ('חדשות 12') שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ההכנות של המשטרה והפרקליטות לקראת הסגרתו לישראל. "למרות שהוגשו 26 תלונות, כרגע רק על שתי תלונות בלבד אפשר להגיש כתב אישום", סיפר טגניה.

המידע המודיעיני והמעצר בלב אמסטרדם: כך נתפס סוכן הדוגמניות שי אביטל

"מנגד, לפרקליטים שלו יש ניסיון מוצלח בייצוג עבריינים ישראלים על אדמת הולנד בקלות יחסית. מסתבר שבמשך השנה האחרונה אביטל פתח חמ"ל משלו, פשוט אסף המון המון ראיות, אני לא אשלול אפילו אם הוא נעזר באנשי מקצוע שעזרו לו והתחילו לבנות לו את קו ההגנה".

כשנשאל האם קיימת האפשרות שלא יצליחו לגבש כתב אישום מספיק מוצק נגדו, השיב: "עצם העובדה שהפרקליטות הצליחה להגיע לכתב אישום בלי הגרסה שלו זה פשוט מדהים, אבל אני לא יודע אם זה יעמוד במבחן התוצאה אצלנו בבתי המשפט". טגניה העריך כי "לא נראה אותו בישראל מחר, מחרתיים וגם בחודש הבא".

"הדבר היחיד שיכול לשחק לטובתם זה ההתנהלות של אביטל בעצמו, שהוא כל הזמן נע ממדינה למדינה, יכולים להגיד לשופט 'אם אתה משחרר אותו למעצר בית הוא יכול להימלט'. הוא נמצא בתחנת משטרה שנמצאת לא רחוק מהמקום שהוא נעצר, אבטחה כבדה, המשטרה לא נותנת לנו להתקרב ולצלם. העניינים מתנהלים פה שונה לחלוטין ממה שאנחנו מכירים בישראל", הסביר.

בסיום דבריו, התייחס לשאלה כמה התקשורת ההולנדית מתעניינת בסיפור, וענה: "יש עיתון נפוץ כאן שעשה כתבה בעמוד הפנימי שלו. שני אנשים מבוגרים ראו אותי משדר, חיכו עד שאני אסיים ושאלו אם אני עושה על אותו בחור. הם שלפו את הטלפון והראו לי את התמונה שלו והכתבה, והפנים שלו מטושטשות. כן מתייחסים לנושא הזה, בהחלט".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM