לאחר מעצרו באמסטרדם: סוכן הדוגמניות שי אביטל, החשוד בעבירות מין שוחח הבוקר (ראשון) עם עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי לראשונה מהכלא, וטען כי הוא חף מפשע. 

"שי אביטל באזיקים - התמונה שעשרות נשים חיכו לה": התגובות למעצר

לדבריו, "אם הייתי רוצה לברוח, לא הייתי נשאר במדינות שאפשר להסגיר אותי, הייתי טס למדינה מבלי הסכם הסגרה". עוד ציין כי הוא יצא מהארץ כדין, "מאוד מתפלא על המעצר - יודע שלא עשיתי שום דבר". 

אביטל נעצר בפעילות משותפת של חטיבת המודיעין ומשטרת הולנד, לצורך הסגרתו לישראל. סוכן הדוגמניות יצא ממסעדה באזור ליידספליין, זוהה ברחוב על ידי נציגת המשטרה בהולנד - ונעצר לאחר זיהוי מלא. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

שי אביטל (צילום: אור גפן)
שי אביטל (צילום: אור גפן)

כזכור, המשטרה זימנה כבר בחודש מרץ האחרון את אביטל, השוהה בחו"ל, להגיע ארצה לחקירה. נגד אביטל עומדות תלונות אודות 26 מקרים שבהם יוחס לו מנעד עבירות רחב בתחום עבירות המין, לרבות אונס וכלה במעשה מגונה.

גורם בכיר המעורה בפרטים טען כי התיק מעובה ומבוסס בתשתית הראייתית שלו. "אם אביטל היה בארץ, לא מן הנמנע שכבר היינו חוקרים אותו מנעד העבירות הוא רחב בתחום עבירות המין, ובהחלט מדובר בתיק מבוסס מבחינת החקירה".

יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל אושרית סטבון ציינה: "עשרת הדיברות הינם הציווים הדתיים והמוסריים שנצטוונו במעמד הר סיני והם מחולקים בצורה שווה לציווים בין האדם לבורא עולם ובין האדם לחברו/ כשאני נחשפת לעדויות הקשות שמצטברות ומתווספות לאלו הקיימות בעניין אביטל, אני מתקשה להתעלם מהמכנה המשותף לכולם: הדברים היו ידועים ברמה זו או אחרת, גם אם לא בממדי החשיפה כיום, אבל גם כאן, כמו  בסיפורים הקשים אודות יהודה משי זהב, היו שידעו, ושתקו. עיתונאים, אנשי תרבות, אנשים מ'עולם הזוהר', המצפון נדם  ושתק.
אני רואה את הפרסומים הנוגעים לדמויות כשי אביטל ויהודה משי זהב ומסתכלת על עשרת הדברות וחסר לי הדיבר האחת עשרה: לא תשתוק".