לבית משפט השלום בחיפה הובאו הבוקר (שני) שלושה מאנשי אתר הבנייה ברחוב הפלמ"ח בטירת כרמל, שבו אירע אתמול אסון קריסת המעלית. מדובר במנופאי, קבלן השלד וסמנכ"ל התפעול של חברת המעליות, שהמשטרה מייחסת להם חשד לגרימת מוות ברשלנות, גרימת חבלה ברשלנות והגנה על חוק הבטיחות.

אסון המכולה בטירת הכרמל: חמישה מעורבים נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות 

נציין כי אמש בעקבות התאונה המחרידה בטירת הכרמל, שעה שמעלית הבניין נתלשה ממקומה וצנחה על מכולה ששימשה כמקום מגורים, היא רמסה תחתית שניים מעובדי האתר שמותם נקבע במקום. 

חוקרי האגף לבטיחות במשרד העבודה פתחו בחקירה, אליהם הצטרפו כמובילים בחקירה חוקרי יחידת פלס בלהב 433 במשטרה. מיד לאחר מכן עוכבו לחקירה חמישה מאנשי האתר, בהם מנהל העבודה והמפקח על העבודה, ובהמשך עוכב חשוד נוסף. 

במהלך הערב, עם תום חקירתם הראשונה, שוחררו שלושה מהחשודים בתנאים מגבילים, ואילו שלושה אחרים הובאו לבתי המשפט. לאחר דיון הארכת מעצרם של החשודים, בית משפט השלום בראשון לציון החליט להאריך ביומיים את מעצרו של אחד החשודים בגרימת מוות ברשלנות. בנוסף, שני החשודים הנוספים נשלחו למעצר בית עד ליום ראשון הבא.

עוד נזכיר כי מעדויות שעולות מגורמים באתר נבחנת אפשרות לפיה המנופאי שעבד על עגורן פגע, ככל הנראה, במעלית שהייתה במהלך נסיעה, וזאת ניתקה ממקומה וצנחה אל הקרקע.