פרשת שי אביטל: בית המשפט באמסטרדם האריך היום (שני) ב-14 יום את מעצרו של סוכן הדוגמניות, החשוד בעבירות מין. זאת, במטרה להוביל לתהליך הסגרתו לישראל לבקשת המשטרה. אביטל, נעצר בסוף השבוע האחרון באמסטרדם - עשרה חודשים לאחר שעזב את הארץ. 

בבקשה, שהוגשה על ידי פרקליטות המדינה, ואליה מצורפת עמדת משטרת ישראל, נכתב בין היתר כי אביטל חשוד בעבירות אונס ועבירות מין נוספות. עורכי דינו של אביטל, ששי גז ושרון נהרי, מסרו: "נגיש ערר על החלטה".

המידע המודיעיני והמעצר בלב אמסטרדם: כך נתפס סוכן הדוגמניות שי אביטל

"שי אביטל באזיקים - התמונה שעשרות נשים חיכו לה": התגובות למעצר

עד היום נטען כי המשטרה מייחסת לאביטל חשד לעבירות של מעשים מגונים בלבד בשתיים מתוך 26 המתלוננות. השינוי הדרמטי בחומרת החשדות גורם לתמיהה בקרב עורכי דינו, ששי גז ושרון נהרי. "לא ברור מאיפה הגיעה עכשיו עבירת אונס, שמוצגת בתור מסמכים סודיים בשלב שבו החשוד נמצא בהליך מול שלטונות הולנד, והוא אמור להתגונן מולם בטענות שאין לו קשר אליהן", אומר עוה"ד גז.

נציין כי במשטרה מבהירים כי אין להם מעורבות בהליך המתקיים בהולנד, וגם אם נציגת משטרה נוכחת בדיון, היא לא יכולה להיות שותפה לו. כל הליך ההסגרה מתבצע, למעשה, על ידי משטרת ושלטונות הולנד.

גורם במשטרה מציין כי אם אביטל יקל על בית המשפט ויגיד כי הוא מוכן להסגרה, על פי ההערכה הוא ינחת בישראל תוך 40 יום. במידה ויחליט להתנגד לבקשה, לערער עליה או לעכב את ביצוע ההסגרה, לא מן הנמנע שניכנס לסאגה שתימשך חודשים ארוכים.

עורך דינו ההולנדי לואי דה ליאון סיפר טרם הדיון לחדשות 13 מהי מהות הדיון: "השופט ייתן החלטה אם הוא ישוחרר במהלך ההתדיינות על בקשת ההסגרה. אני חושב שצריך לשחרר אותו, אבל אני לא השופט".

שי אביטל (צילום: אור גפן)
שי אביטל (צילום: אור גפן)

עוד אמר כי "אני מודע לחשדות של משטרת ישראל וזה עשה בלגן גדול בארץ. המעצר שלו לא חוקי, אבל זו לא השאלה שנידונה היום. אני אסביר לשופט שלא מדובר כאן בעבריין נמלט אלא באדם שמוכן לחזור לישראל ברגע הנכון".

אתמול, סוכן הדוגמניות שוחח עם עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי לראשונה מהכלא, וטען כי הוא חף מפשע. לדבריו, "אם הייתי רוצה לברוח, לא הייתי נשאר במדינות שאפשר להסגיר אותי, הייתי טס למדינה מבלי הסכם הסגרה". עוד ציין כי הוא יצא מהארץ כדין, "מאוד מתפלא על המעצר - יודע שלא עשיתי שום דבר". 

כאמור, אביטל נעצר בפעילות משותפת של חטיבת המודיעין ומשטרת הולנד, לצורך הסגרתו לישראל. סוכן הדוגמניות יצא ממסעדה באזור ליידספליין, זוהה ברחוב על ידי נציגת המשטרה בהולנד - ונעצר לאחר זיהוי מלא.