פרשה 512: העבריין גולן אביטן, שנמלט מישראל למרוקו בשנת 2018 נעצר הבוקר (רביעי) בנתב"ג, עם שובו ארצה. הוא ריצה במרוקו שלוש שנות מאסר לאחר שנתפס עם דרכון מזויף, ועם סיומן - גורש מהמדינה על ידי השלטונות ברבאט. כאמור, בין המדינות איך הסכם הסגרה, כך שהגעתו ארצה אינה חלק ממימושו של סיכום בין המדינות, אלא כחלק מחוק כלל עולמי, במסגרתו על מדינה שגירשה אדם משטחה - להחזירו למדינת המקור.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אביטן, המזוהה עם ארגון הפשיעה של משפחת אברג'יל, נעלם בתחילת אוקטובר 2018, ובפרקליטות העריכו אז כי הוא נמלט לחו"ל. אביטן הואשם במסגרת הפרשה כי סיפק לחולייה שביצעה את ניסיונות החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין את השלטים שהפעילו את מטעני החבלה. מדובר בשני מקרים, כאשר באחד מהם נהרגו שלושה בני אדם.

הוא נעצר בגין הפרשה, והואשם בביצוע מעשי רצח. התובע במשפט ביקש להגיע עימו להסכם טיעון, לפיו ירצה תשע שנות מאסר בלבד, אך העבריין סירב לחתום על ההסכם. הוא שוחרר בתנאים מגבילים כאשר על גופו גופו אזיק אלקטרוני, וזאת אחרי שהפקיד ערבות בסכום של 12 מיליון שקלים יחד עם ערבים שהתחייבו להשגיח עליו. במהלך 2018 דיווח כי הוא נמצא בדרכו לרופא שיניים, ובאמצעות פן לייבוש שיער הצליח להוריד את האזיק האלקטרוני שהוצמד לגופו, ונמלט מהארץ בדרכו למרוקו.

יש לציין כי הוא היה הנאשם היחיד בפרשה שסירב לחתום על הסדר טיעון משום שלא היה מרוצה מהעסקה שהציעה הפרקליטות וגרם לכך שבעקבות זאת לא נחתם הסדר עם שאר הנאשמים. הוא הובא לבית המשפט בראשון לציון, שם הוחלט להאריך את מעצרו עד ה-1 בספטמבר. חקירת הפרשה נמשכת.

מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי בביקורו במרוקו (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי בביקורו במרוקו (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, מעצרו של גולן אביטן התבצע בסמיכות לביקור מפכ"ל כמשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, במרוקו. במהלך הביקור, נפגש עם בכירי מערכת ביטחון הפנים במרוקו, ובין היתר עם עבדלאטיף חמושי, ראש שירות הביטחון, המודיעין והשירותים החשאיים של מרוקו. במהלך הפגישה, נושא העבריינים הישראלים השוהים במרוקו היה במרכז השיח בין השניים. למרות שאין הסכמי הסגרה בין המדינות, הושגו הבנות בנושא.