העבריין גולן אביטן, שנמלט מישראל למרוקו בשנת 2018 נעצר הבוקר (רביעי) בנתב"ג, עם שובו ארצה. אביטן הואשם כי סיפק לחולייה שביצעה את ניסיונות החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין את השלטים שהפעילו את מטעני החבלה. עדי מאירי, פרשנית לענייני פלילים ויוצרת הסדרה 'תיק 512' שוחחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב על האירוע הדרמטי: "זה מפתיע ומדהים - אבל בזמנו עורך הדין שלו השיג לו עסקת טיעון שהוא יכנס לכלא לשמונה שנים על שלושה מקרי רצח. הוא שוחרר למעצר בית עם אזיק אלקטרוני, והצליח להימלט מהארץ באמתלה שהוא הולך לרופא שיניים".

היא סיפקה ב-103FM פרטים על אופן הבריחה של אביטן. "במרינה באשקלון חיכה לו אדם עם יאכטה, משם הוא עבר לקפריסין ואז למרוקו. ברור שעכשיו הפרקליטות, המשטרה ובית המשפט כבר לא יסכימו שההסכם יישאר על קנו", ציינה, "מה שצפוי שהוא יואשם בשלושה מקרי רצח ויכול מאוד להיות שהוא יסיים כמו אברג'יל".

"הוא נמלט מישראל לפני שנים, ואז המשטרה הצליחה לסגור עליו והתברר שהוא זייף גם את הדרכון שלו וגם את האזרחות המרוקאית", הסבירה מאירי, "משטרת מרוקו עצרה אותו ואחר כך את אישתו, ואתמול, שלוש שנים אחרי המאסר, במסגרת דלת מסתובבת הוא סיים את המאסר במרוקו ושוחרר ישר לידיהם של הבלשים". מאירי ציינה כי שאלה את אביטן איך הגיב כשראה את הבלשים. "הוא לא אהב את המעמד, לא אמר שום דבר ולא התנגד למעצר, אבל כל הסיטואציה הייתה מעניינת וחבל שהיא לא צולמה. המשפט יתחיל עכשיו מההתחלה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm