הותר לפרסום: שמו של החשוד ברצח ילנה גרנברג בת ה-27 מראשון לציון  הוא ג'ייסון בלייז, תושב בת ים. גרנברג בת ה-27 מראשון לציון נרצחה אתמול (חמישי) ברחובות, בלייז במעשה ניסה לשים קץ לחייו טרם הגעת השוטרים לביתו לאחר שבלע כדורים. הוא הובהל לבית החולים וטרם נלקח לחקירה. מעצרו של החשוד הוארך עד ליום הראשון הקרוב, לאחר הדיון שהתקיים בבית המשפט בפתח תקווה. נוכח מצבו הרפואי, הוא לא היה נוכח במהלך הדיון.

חשד לרצח סמוך לרחובות: גופת אישה אותרה בשדה, חשוד במעורבות נעצר
היכרות מוקדמת בין החשוד לקורבן: פרטים מחקירת החשד לרצח סמוך לרחובות

ילנה גרנברג (צילום: צילום מסך פייסבוק)
ילנה גרנברג (צילום: צילום מסך פייסבוק)

כאמור, אתמול אותרה הצעירה ללא רוח חיים בשטח פתוח סמוך לרחובות. מפרטים שעלו בחקירה הראשונית מתברר כי בין ילנה לחשוד הייתה היכרות מוקדמת, וטיבה של ההיכרות נבחנת על ידי המשטרה.

מה שהוביל למעצרו המהיר של החשוד היה תלונה שהגיש אחד מבני המשפחה של הקורבן - שסיפר כי הצעירה לא חזרה הביתה מבילוי, והדבר לא אופייני לה. בשלב זה המשטרה החלה בחיפושים, כאשר אותו מתלונן הוסיף גם שיכול להיות כי יצאה לבלות עם החשוד, שביניהם כאמור יש היכרות מוקדמת. החשוד, בן 29, גר כאמור בבת ים, בעוד המנוחה התגוררה בראשון לציון. 

זירת האירוע, רחובות, צילום: דוברות המשטרה

כוחות המשטרה עשו חיבור בין הדברים והגיעו לדירתו של החשוד, שם ראו את הרכב שלו. אחרי שהשיגו את הפרטים שלו ושלה, קל מאוד היה למשטרה גם להגיע אליו, לבצע איכון ולראות שהיה גם בזירה שבה נמצאה הגופה.

על פי הממצאים אין ספק שהיא נרצחה במקום אחר, ובמשטרה יש הערכה איפה הייתה זירת הרצח. החקירה הוטלה על ימ"ר מרכז. החשוד יובא מחר לבית המשפט בפתח תקווה להארכת מעצרו. כלי הרצח נמצא בידי המשטרה שאספה ממצאים, לרבות פורנזיים, שקושרים אותו לאירוע. מאז שנת 2013 נרצחו בסך הכול 248 נשים, מתוכן 15 במהלך השנה הנוכחית עד כה.

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לאירוע וכתב בטוויטר: "הרצח של בחורה צעירה על ידי בחור אמש הוא מזעזע ובלתי נתפס. בחורה יוצאת ולא חוזרת למשפחתה. אנחנו מחויבים להמשיך ולפעול להגנה על נשים, לחינוך נגד אלימות, להוקיע בקול גדול כל אלימות, להחמיר את הענישה, לזהות כל סימן כדי שנוכל למנוע את הרצח הבא. אני שולח ניחומים למשפחת הנרצחת, הלב כואב".

שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיבה גם היא לרצח, וכתבה: "הלב נשבר על ילנה גרנברג ז"ל, עוד קורבן של הטרור המגדרי שמשתולל. ביטחון הוא מאבק בכל סוגי הטרור. גם זה שבו נשים נרצחות בידי הגברים הקרובים להן ביותר. ניחומים רבים למשפחה שאיבדה את יקירתה. לא נפסיק את המאבק עד שנמגר את הטרור הזה".
 

לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, מסרה בתגובה לרצח המזעזע של ילנה גרנברג ז"ל: "משפחתי חוותה אסון דומה כשבתי גנית צינמן, סטודנטית בת 22, נרצחה על ידי סטודנט שגם נהג באובססיביות ואיים בהתאבדות. קורע לב ששוב נרצחת אישה צעירה על ידי מחזר אובססיבי שסירב לקבל את רצונה של האישה לא להיות בקשר זוגי אתו". צינמן הוסיפה: "כל הסימנים של מסוכנותו היו על פני השטח: רצון אובססיבי לזכות באהבתה של מושא חיזוריו,  מצבו הנפשי המדוכדך ואיומי התאבדות". 

"מקרי הרצח האלה מצטרפים למספר מקרי רצח של נשים צעירות שלא חוו שום אלימות גלויה ואף סמויה מצד בני זוגן. לכן הן לא פחדו מהמפגשים ואף היו בטוחות בכך שהן מסוגלות לתמוך ולהקל על המחזרים האובססיביים, לרכך את הפרידה מהם. אני קוראת לכל אשה לשים לב לתמרורי האזהרה של רוצחים פוטנציאליים, ולהתרחק מהם בסיוע בני משפחה וגורמים מקצועיים".  

"הארגון קורא לממשלה להקדיש קמפיין הסברה לציבור, לנוכח מקרי הרצח הנמצאים בעלייה. ליבנו עם בני המשפחה של ילנה גרנברג, אישה צעירה, ברוכת כישרונות ותוכניות לעתיד שלא יתממשו".