פרסום ראשון: חשד למקרה חמור של התעללות בקשישה בת 72 בפתח תקווה. על פי החשד, עובדת זרה בת 32 מהפיליפינים נעצרה אתמול לתקיפה והתעללות בקשישה חסרת ישע בה היא מטפלת בארבע השנים האחרונות. הבוקר (שלישי) הוארך מעצרה עד ליום חמישי.

התעללות בקשישה בפ"ת - צילומים מתוך מצלמות האבטחה

מי שהגישו את התלונה הם בניה של הקשישה, חביבה משיח, שבאקראי נחשפו לסרטונים השונים בה נראית אמם, שעקב אירוע מוחי שעברה הפכה לסיעודית, בעת שהייתה תחת השגחת המטפלת. לדברי רחל בנאי, ביתה של הקשישה: "האירוע הזה מדיר שינה מעיניי מאז שנחשפתי לזוועה. נתנו את הנשמה למטפלת הזו, דאגנו לכל דבר עבורה, אני ואחיי, לא נתנו לה אפילו להרים שקית ביד כדי שתשקיע את כל מרצה בטיפול באמא. אבי נפטר לפני כמה שנים ובעקבות המקרה אמא עברה אירוע מוחי קשה והפכה לסיעודית. כל כך האמנו במטפלת, היה חשוב לנו שיטפלו באמא בכפפות של משי. רכשנו לה מתנות, לקחנו אותה איתנו לבתי קפה, רק שתהיה לה הרגשה טובה כשתדאג לאמא שלי".

עוד הוסיפה הבת כי אתמול הגיעה המטפלת אל ילדי הקשישה וסיפרה "סיפור הזוי" לפיו "היא נפלה קורבן לאונס על ידי בן זוגה אצל אמי בבית, שהוא תקף ואנס אותה והיא רוצה שנסתכל במצלמות כדי שנוכיח את אמינותה. בינה ובין בן זוגה יש חילופי תביעות".

מימין מורן טוטנג'י ומשמאל גלית מועלם - בנותיה של חביבה, צילום: פרטי

"כשאחי התבונן במצלמות וחזר אחורה, נחשפנו לסיוט של החיים שלנו. אמא שלי, שלא יכולה להגיב, שהיא צנומה כל כך, ספגה ממנה סטירה. במקרה אחר המטפלת עומדת בגבה למצלמה אך בבירור מטיחה את אמא שלי על קרש המיטה. כשניסינו לברר עם אמא מה קרה היא אמרה שהיא מפחדת מהמטפלת, שהיא מרביצה לה. פרצנו בבכי", סיפרה בתה של הקשישה.

עוד היא אמרה כי "מבחינתי זו תקיעת סכין בתוך הלב, אכזריות כזו כשמדובר באישה שגם כך סובלת הוא דבר בל יתואר. אנחנו לא מצליחים לעכל. מיד פנינו למשטרה והשוטרים ביצעו את מעצרה של המטפלת והיא תובא להארכת מעצר. אנחנו תקווה שימצו אותה את מלוא חומרת הדין, שתשלם על כל מה שעשתה לאמא שלי ולנו שנתנו לה לחיות בחממה שלנו".

כאמור, מעצרה הוארך עד ליום חמישי. בדיון בביהמ"ש הובהר כי במהלך החקירה הודתה המטפלת בביצוע המעשים המיוחסים לה במסגרת הסרטונים שהוצגו לפניה.

נציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרה בשלושה ימים על מנת לאפשר לשופטים לצפות בכול הסרטונים, בקשה שנענתה בחיוב חרף התנגדותה של נציגת הסנגוריה הציבורית המייצגת את החשודה. החשודה פנתה באנגלית אל ביתה של הקשישה ואמרה לה 'אני רוצה לשוחח איתך'. היא ציינה בפני ביהמ"ש "אני הייתי בת בית במשפחה הזאת". בית המשפט כאמור פסק על הארכת מעצרה.