בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את הערעור של עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא, והוא ימשיך לרצות שלושה מאסרי עולם. זאת, לאחר שהטענה שההודאה שלו הוצאה בעינויים לא התקבלה.

השופטים קבעו בהחלטה כי בצפייה בחקירות שבהן הודה במעשים יש התאמה לפיגוע: "אין ספק שהוא ביצע את המעשה. מעשים נוראים כפי שביצע המערער, פוגעים גם במרקם החיים המשותפים".

"מעשי המערער כמתואר בפסק דין זה מזעזעים ומעוררי חלחלה, חומרתם מדברת בעד עצמה, ונראה שכל מילת גנאי לא תשקף את גודל הזוועה שבהם. מעשים אלו אף סותרים ומנוגדים לכל ערכי המוסר והתרבות היהודית, המחנכת לסבלנות ולסובלנות. שנאת בני דתות אחרות, כמו גם גזענות לשמה, אינה מדרכה של היהדות", הוסיפו השופטים. 

עוד ציינו כי "הצפייה בתיעוד החזותי של החקירות בהן ניתנו הודאות אלה, כמו גם בתיעוד החזותי של הליך ההובלה וההצבעה, שתאם, כמעט אחד לאחד את התיאור שמסר בהודאותיו, מסירים כל ספק כי ידו של המערער הייתה במעשה הנורא".

כזכור, בית המשפט המחוזי בלוד גזר שלושה מאסרי עולם על אוליאל, שהורשע ברצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. בכך קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות, שדרשה מאסר עולם עבור כל אחד משלושת בני המשפחה שנרצחו.

בן אוליאל הורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט עלי ב-2015. הוא אף הורשע בשתי עבירות ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. עם זאת, הוא זוכה מסעיף המייחס לו חברות בעבירות טרור. 

נציגת הפרקליטות ביקשה בדיון הטיעונים לעונש להטיל על בן אוליאל שלושה מאסרי עולם מצטברים בנוסף לעונש מאסר ממושך בגין העבירות האחרות. "בלבו של הנאשם גמלה החלטה לרצוח ערבים רק בשל היותם ערבים וזאת על מנת לנקום את הרצח של מלאכי רוזנפלד. ולכן הנאשם הצטייד בשני בקבוקי תבערה ועשה דרכו לכפר דומא. הפיגוע הזה הוביל לתוצאה הקשה מכל של רצח כמעט של משפחה שלמה. זוג הורים ותינוק", אמרה. 

התייחסות הפרקליטות לפס"ד של בית המשפט העליון בפרשת דומא: "הנאשם אשר לקח את חייה של משפחה שלמה תוך שהוא מותיר תינוק יתום, נחשד שהיה חלק מתשתית מאורגנת שמטרתה הייתה לנסות ולפגוע במרקם החיים העדין. על מנת למנוע את המשך פעילותם, בחלק מהחקירות נעשה שימוש באמצעים מיוחדים, אך חקירות אלה כלל לא היו חלק מהמארג הראייתי על בסיסו הוגש כתב האישום. מסגרת הערעור בחן בית המשפט בשנית את החקירות והשחזור, שעל בסיסן הורשע הנאשם וקיבל את עמדת הפרקליטות כי הודאות אלה, אשר הכילו פרטים שיכולים להינתן רק על ידי מי שהיה חלק מהאירוע, ניתנו באופן חופשי ומרצון וללא הפעלת אמצעים מיוחדים ובמנותק מחקירות בהן הופעלו".