בסוף השבוע אירעה סמוך ליישוב מגדל שבצפון, כאשר שוטרים שהגיעו לפזר מסיבת טבע לא חוקית בחוף סמוך למושבה שבצפון, הותקפו על ידי הנוכחים ונאלצו לחלץ עצמם תוך ירי באוויר. רותם (שם בדוי), שהשתתפה במסיבה, ורפ"ק יחיאל גבאי, קצין אגם במשטרת טבריה, שוחחו הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"השוטרים החליטו להרוס": משתתפת במסיבה שפוזרה משחזרת את רגעי הדרמה

"המסיבה התחילה בין השעה 12 בלילה עד השעה 14:00 שהיא הייתה אמורה להיות. הגענו עם הסעה מסודרת מכיוון תל אביב, באנו ממש בשביל המסיבה הזאת בטבריה. אף אחד לא הסתיר את המסיבה הזאת, המסיבה התקיימה באישור, זו גם לא מסיבה ראשונה שהם עושים. אנחנו מכירים את ההפקה. פשוט הזיה", שחזרה רותם.

"בסביבות השעה 3:30, רחבת הריקודים התחילה להתמלא, הגיעו די ג'ייאים שהם מאוד מכובדים, הם לא עושים שטויות, לא נכנסים למסיבות לא מאושרות, הם גם לא ייקחו על עצמם את הסיכון הזה. המשטרה הגיעה כמה פעמים באמצע הלילה, ניסו כמה פעמים להפסיק את המוזיקה באמצע הלילה והמשיכו. הם לא עצרו אף אחד, לא הפריעו לאף אחד, ככה שהמסיבה המשיכה עד השעה 9:00 בבוקר. ב־9:00, המשטרה פשוט החליטה שהיא נכנסת למסיבה ומפסיקה לנו את המוזיקה", המשיכה.  

"אני מבינה את הצד של השוטרים. לא אמרתי שאנחנו מלאכים, אבל יש טיפה אנושיות. השוטרים האלה נכנסו ופשוט התחילו חיפוש על אנשים בלי עילה, בלי כלום. מצאו מישהו שעישן פייסל. עכשיו, לפי החוק, בן אדם שמעשן פייסל זה קנס, זה לא מעצר, ופשוט עצרו אותו בחוזקה. הוא התנגד למעצר, כי מבחינת החוק, הוא לא אמור להיות עצור. ממש לקחו אותו בחוזקה. "לפני זה, אחד השוטרים הרביץ למישהי שלא עשתה לו כלום. הוא פשוט תפס אותה מהיד והוריד אותה למטה, ושם התחילה התקהלות. בחיים זה לא הגיע למצב כזה. היו מסיבות שהתפוצצו, גם הייתי במסיבות שהתפוצצו, אבל בחיים לא הגענו למצב כזה, בגלל זה אנחנו פשוט בהלם", סיימה רותם את דבריה.  

לאחר מכן עלה לשידור רפ"ק גבאי: "אלו שוטרים שלי. חשוב להגיד שתחילתו של האירוע, בסביבות השעה 19:00 לערך, כאשר אזרח מתקשר למוקד 100 ומדווח שהוא אסף את הבת שלו ממסיבה שהיא לא חוקית. ניידת סיור של התחנה נותנת מענה ראשוני לאירוע, מגיעה ומבחינה במאות אנשים בשטח פתוח. כמובן שהאירוע הזה לא קיבל את אישור המשטרה. האירוע הזה לא היה ברישיון. חשוב להגיד שבהגעה של הניידת בקריאה הראשונה לאירוע, התחילה איזושהי היוועצות, שבסופה הבנו שהאירוע הזה ממוסד, ולא קיבל את אישור המשטרה. הייתה שם חברת אבטחה, הייתה שם מכירת אלכוהול, היו שם קטינים ובגירים שהיו עם צימוד על הידיים. הייתה שם אפילו אבטחה רפואית. האירוע היה מאורגן, אבל הוא לא קיבל את אישור משטרת ישראל". 

"ביצענו מספר התייעצויות, שבסופן החלטנו לאגד כוח ופשוט לסיים את המסיבה. היה ירי באוויר של כדור בודד, כי אותו שוטר הרגיש סכנת חיים, גם לחייו וגם לחיי השוטרים שהיו איתו. אנחנו, מיום שישי האחרון, עושים כמה וכמה פעולות שבסופן אנחנו נסגור מעגל עם כלל המעורבים באירועים, וכבר יצאנו למבצע מעצרים נרחב של המעורבים באירוע תקיפת השוטרים, יש שם גם קטינים וגם בגירים. עצרנו כבר הלילה חמישה. ביום שישי האחרון, המארגנים עוכבו לתחנה, נחקרו ושוחררו בתנאים. בגזרת תחנת טבריה, היו המון אירועים תחת כיפת השמיים, חשוב מאוד שכל אירוע שכזה יובא לידיעת המשטרה ויקבל את אישורה", הוסיף רפ"ק גבאי.  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103