חשד לרצח עיתונאי: נידאל אגבריה בן ה-44 מהמגזר הערבי נרצח היום (ראשון) לאחר שנורה ונפצע אנוש בעת ששהה בתוך רכב בשכונת קינא באום אל פחם. פרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים העמק בעפולה, אולם הוא מת כאמור לאחר מכן מפצעיו.

כוחות משטרה החלו באיסוף ממצאים מהזירה לצד סריקות לאיתור חשודים. המשטרה מעריכה כי העיתונאי לא נרצח על רקע עבודתו, אלא בשל חובות כספיים כבדים של אחיו כניסיון להפעיל עליו לחץ.

ארגון העיתונאים מסר כי "אנו מזועזעים מרציחתו של העיתונאי נידאל אגבריה ושולח תנחומים למשפחתו. משטרת ישראל חייבת לפעול באופן מיידי לאיתור הרוצחים והבאתם לדין ולפעול ביתר שאת על מנת למגר את מגיפת האלימות בחברה הערבית".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "האלימות בחברה הערבית היא נגע חברתי פסול ואנו פועלים למגרה ולהיאבק בה בכל האמצעים הקיימים ברשותנו למען שלום הציבור ובטחונו. המשטרה חוקרת כל מקרה אלימות לרבות אירועי ירי ורצח ביסודיות ובמקצועיות ללא קשר לזהות העבריין או הקורבן, תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ולגיבוש תשתית ראייתית ראויה לצורך מיצוי הדין עם המעורבים. בנוסף פועלת משטרת ישראל על יחידותיה השונות בנחישות על מנת למנוע אירועים וניסיונות פגיעה כאשר מרבית הפעילות מתבצעת במישור המודיעיני והחקירתי.

המשטרה מובילה מאבק עיקש נגד תופעת הפשיעה והאלימות בחברה הערבית במסגרת מבצע האכיפה "מסלול בטוח". מנתוני המבצע בתשעת החודשים הראשונים של 2022 עולה בין היתר, כי הוגשו כבר 1381 כתבי אישום בעבירת אמל״ח שהם עלייה של 6% לעומת התקופה המקבילה 2021 אז הוגשו 1304. עוד עולה כי בתי המשפט קיבלו את בקשות המשטרה והפרקליטות לעצור עד תום ההליכים 1277 נאשמים בתיקי אמל״ח לא חוקי שזו עלייה של 7% במניין העצורים עד תום ההליכים בתיקים אלה לעומת התקופה המקבילה ב-2021 אז נעצרו עד תום ההליכים 1190 נאשמים. גם במספר כתבי האישום בעבירות ירי ישנה עלייה משמעותית שעומדת על 42% בתשעת החודשים הראשונים של 2022. שהם 220 כתבי אישום לעומת 155 בתקופה המקבילה בשנת 2021. בשנת העבודה הנוכחית תפסו שוטרי מחוז חוף: 99 אקדחים, 80 רובים, 334 מחסניות, 81 רימונים, 40 מטענים, 93 זיקוקים/בקת"ב/פגז וחנ"מ ו-52 חלקי נשק. נמשיך לפעול בנחישות למיגור נגע האלימות בחברה הערבית".