העיתונאי נידאל אגבריה נורה אמש למוות ליד ביתו. סריאל אגבריה, אמו של נידאל, סיפרה הבוקר (שני) בדמעות על המקרה הטרגי בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והטיחה האשמות במשטרה, שלטענתה, לא מסייעת: "אנחנו חיים בפחד, המשטרה לא מתעניינת במה שקורה אצלנו".

חשד לרצח: נקבע מותו של העיתונאי נידאל אגבריה שנורה באום אל פאחם

"כמה דקות לפני הרצח, דיברתי עם אשתו", סיפרה האם. "הוא בנה לבתו בת ה־11 חדר. אני אמרתי 'אני רוצה להביא לך מתנה' ושמעתי בום, ירי. התקשרתי לנידאל מהר והוא לא דיבר, צעקתי 'הרגו אותו'".

דיברו על זה בבית? נידאל דיבר על זה בבית? היה פחד?
"כן". 

הוא פחד שיבואו לרצוח אותו?
"כן. יש לנו פחד כבר כמעט שנה ככה".

ארבע פעמים ניסו לחסל אותו?
"כן, מזמן. כבר שלוש פעמים הם ירו". 

למה את חושבת שירו בו?
"אני לא יודעת למה הם עשו ככה". 

את חושבת שניסו לפגוע בו בגלל שהוא עיתונאי או בגלל סיבה אחרת?
"יש סיבות". 

שמעת את היריות כשרצחו את הבן שלך?
"כן. הבית שלנו ליד הכביש". 

בזמן שדיברת איתו בטלפון הם ירו לעברו?
"כן. כל הזמן אנחנו חיים בפחד". 

אתם גרים קרוב, אחד ליד השני?
"כן". 

אחרי ששמעת שהיו יריות, מה עשית?
"יצאתי אל הכביש והתחלתי לצעוק. המשטרה לא מתעניינת במה שקורה אצלנו". 

אבל הוא דיבר עם השוטרים ואמר שניסו לפגוע בו?
"כן, כל הזמן".

את אומרת שהמשטרה לא עושה שום דבר?
"היא לא עוזרת לנו". 

איפה הייתה הילדה שלו כשזה קרה?
"מסכנה, היא הייתה בבית".

הילדה ראתה שירו באבא שלה?
"כן, אני, היא ואשתו היינו על הכביש וצעקנו".

מה יש לך להגיד על כל המצב הזה?
"אני לא יודעת מה להגיד, חבל. הוא היה בן אדם טוב, ישר". 

מהמשטרה נמסר: "האלימות בחברה הערבית היא נגע חברתי פסול ואנו פועלים למגרה ולהיאבק בה בכל האמצעים הקיימים ברשותנו למען שלום הציבור ובטחונו. המשטרה חוקרת כל מקרה אלימות לרבות אירועי ירי ורצח ביסודיות ובמקצועיות ללא קשר לזהות העבריין או הקורבן, תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים במטרה להגיע לחקר האמת ולגיבוש תשתית ראייתית ראויה לצורך מיצוי הדין עם המעורבים. בנוסף פועלת משטרת ישראל על יחידותיה השונות בנחישות על מנת למנוע אירועים וניסיונות פגיעה כאשר מרבית הפעילות מתבצעת במישור המודיעיני והחקירתי.

המשטרה מובילה מאבק עיקש נגד תופעת הפשיעה והאלימות בחברה הערבית במסגרת מבצע האכיפה "מסלול בטוח". מנתוני המבצע בתשעת החודשים הראשונים של 2022 עולה בין היתר, כי הוגשו כבר 1381 כתבי אישום בעבירת אמל״ח שהם עלייה של 6% לעומת התקופה המקבילה 2021 אז הוגשו 1304. עוד עולה כי בתי המשפט קיבלו את בקשות המשטרה והפרקליטות לעצור עד תום ההליכים 1277 נאשמים בתיקי אמל״ח לא חוקי שזו עלייה של 7% במניין העצורים עד תום ההליכים בתיקים אלה לעומת התקופה המקבילה ב-2021 אז נעצרו עד תום ההליכים 1190 נאשמים. גם במספר כתבי האישום בעבירות ירי ישנה עלייה משמעותית שעומדת על 42% בתשעת החודשים הראשונים של 2022. שהם 220 כתבי אישום לעומת 155 בתקופה המקבילה בשנת 2021. בשנת העבודה הנוכחית תפסו שוטרי מחוז חוף: 99 אקדחים, 80 רובים, 334 מחסניות, 81 רימונים, 40 מטענים, 93 זיקוקים/בקת"ב/פגז וחנ"מ ו-52 חלקי נשק. נמשיך לפעול בנחישות למיגור נגע האלימות בחברה הערבית".

סייע בהכנה לכתבה: אמיתי דואק, 103FM