עד המדינה בפרשת גל הירש הוא גור פינקלשטיין, כך הותר הלילה (רביעי) לפרסום. כזכור, בית המשפט הודיע בחודש שעבר כי הוא מאשר את בקשתו של של תת אלוף (במיל') גל הירש לחשוף את פרטיו המזהים של עד המדינה שהעיד כנגדו. יחד עם זאת, בית המשפט עיכב את ביצוע ההחלטה עד ל-6 בספטמבר. 

פינקלשטיין הוא עורך דין, שבעבר ניהל משרד עורכי דין בתל אביב ופעל כיזם של פרוייקט שיפוץ מבנה "אלהמברה" ביפו, שהפך למרכז לימוד של ארגון הסיינטולוגיה. ב-2014 בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו שמונה שנות מאסר, זאת לאחר שהורשע בשורה ארוכה של אירועים אלימים. מנגד, בית המשפט העליון זיכה אותו מעבירה של ניסיון רצח בן זוגה של זוגתו לשעבר. 

בעקבות פרסום שמו, פינקלשטיין טען באמצעות פרקליטו, עו"ד פיני פישלר, כי מטרת הבקשה להסיר את צו האיסור על שמו וזהותו היא "להסיט את תשומת הלב הציבורית ודעת הכל מחומרת המעשים המיוחסים בכתב האישום שהוגשו בין היתר נגד גל הירש. הכל, במטרה לעוור ולסנוור את עיני הציבור, בניסיון להכפיש את עד המדינה באור שלילי ולתייגו ככזה".

"את עדותו המפורטת, ישמיע העד בבוא היום, מעל לדוכן העדים באולם בית המשפט, כמקובל ובאחריות, אומץ, ללא חשש, מורא או פחד. רק אז יוכל הציבור לקבל את התמונה המלאה ויכול לשפוט מבלי להקדים את המאוחר, ובטרם ישפוך את דמו, בכיכר העיר בחוסר אחריות מבעוד מועד", נכתב.

גל הירש בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
גל הירש בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך נטען כי פינקלשטיין זוכה על ידי בית המשפט העליון מכל סעיף אשר יוחסו לו בכתב האישום, אולם הוגש נגדו אישום נוסף (אשר אוחד לימים עם כתב האישום המקורי) בגין עבירות אחרות שבוצעו מתוך הכלא, במהלך מעצרו. "כתב אישום זה נגוע בכשלים חמור למכביר. כלל המעשים שיוחסו לו, נגרמו תוך כדי הדחת עד המדינה על ידי סוכן שהופעל על ידי המשטרה והשב"ס, אשר הושם כ'אסיר תומך' לפינקלשטיין בעודו שוהה בתא השגחה לאסירים המצויים בסיכון התאבדות, זאת עקב מצבו הרפואי", נטען. 

כמו כן, לדברי עורך הדין פינקלשטיין חש מאוים במשך תקופה ארוכה, הן מצד המשטרה והן מצד הפרקליטות. "פינקלשטיין ראה צורך להגן על משפחתו שנרדפה אף היא. בנסיבות אלה, ואם אכן עשה טעויות, הרי הדבר נגרם בשל מצוקתו הקשה, וברי כי הוא שילם על כך מחיר כבד".