מרים חאג'ג', הנערה בת ה-14 שניצלה מניסיון ההתנקשות בלוד, שוחררה הערב (שלישי) מבית החולים והועברה לטיפול והשגחה של הרווחה, וזאת בשל החשש הממשי לחייה.

מפכ"ל המשטרה על הרצח בלוד: "נרדוף את מי שעשה זאת כל ימי חייו"

בתום הערכת מצב ושיחות מרתוניות בין גורמי הרווחה וחוקרי היחידה למאבק בפשיעה במרחב שפלה, הוחלט להרחיק את הקטינה מסביבת מגוריה ולדאוג עבורה למקום בטוח, כשהמשטרה תתגבר את הנוכחות סביבה במטרה למנוע כוונה מהמתנקש "להשלים את המלאכה" ולחסל גם אותה.

צריך לזכור כי אתמול במהלך האירוע שבו המתנקש עמד בטווח קצר מאוד מהאם מנאר חאג'' ובתה חדרה, אחותה התאומה של מרים, הוא פתח בירי לעבר השתיים ובדיוק באותו שלב הגיעה מרים אל הזירה אחרי שהניחה שקיות מהסופר על יד המעלית בבניין ברחוב הרב קוק בלוד. המתנקש ניסה לחסל גם אותה ופתח לעברה בירי, אולם היא הצליחה להימלט ונפצעה ברגלה.

כאמור במשטרה לוקחים בחשבון אפשרות לפיה המתנקש חושש מכך שהוא נחשף לכאורה בפני האחות התאומה והוא ינסה להגיע גם אליה. בשל כך ההשגחה עליה תהיה מוקפדת ומתאומת בין הרווחה למשטרה. גורמים מעורים בפרטים ציינו בפני "מעריב": "הכל נעשה בקפידה, אנחנו ערוכים לכל תרחיש או אפשרות ונעשה הכל בשילוב המשטרה וגורמי הרווחה למנוע סיכון ממשי לחייה של הקטינה".

נזכיר כי בעקבות האירוע הוקמה הבוקר מפקדה משימתית בלוד בה חברים 300 שוטרים בשלב זה. המפכ"ל שבתאי התבטא ואמר כי חיסול של אם ושתי בנותיה, שאין להן כל קשר למאבקי פשיעה, בינו בבחינת חציית כל הקווים האדומים, והמשטרה לא תקפא על שמריה ותפעל ביתר שאת למצות עם המתנקש את הדין עד תום.