האלימות בחברה הערבית: הרצח האכזרי של מנאר וחדרה בלוד, שהתרחש ביום שני בערב, ממשיך לעורר סערה. מרים האורי, אמה של מנאר וסבתה של חדרה שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על האסון - ועל מרים, נכדתה שנשאר בחיים בנס. "בזמן הרצח ישנתי, ובתי הגדולה התקשרה והעירה אותי. היא אמרה לי 'קומי, תבואי', עניתי שאני ישנה - ואז היא סיפרה לי שהרגו את מנאר", סיפרה ב-103FM, "עד שהגעתי הספיקו לפנות אותה לבית החולים, שם עידכנו אותי שהיא נפטרה. רצתי הביתה, והציעו לי לבוא ולראות אותן, אבל סירבתי כי אני מפחדת".

לאחר הרצח בלוד: חשש ממשי לחייה של האחות שניצלה מהירי
זעזוע לאחר הרצח בלוד: "בלתי נתפס שאם ובתה נרצחות"
בחברה הערבית מיואשים: "ארבעה נציגים היו למגזר שלנו בממשלה, ואיך זה שינה משהו?"

המגישים שאלו - מי ניסה לפגוע בהן, והאורי השיבה: "אני לא יודעת, כל העיר אהבה את מנאר, לא עשינו כלום לאף אחד". בהמשך השיחה היא סיפרה כי הספיקה לפגוש את מרים, שנפצעה גם היא באירוע הקשה. "עכשיו היא בסדר", הסבירה, "אמרתי שאני רוצה לקחת אותה לביתי - ואז אמרו לי שיש מידע על כך שרוצים לרצוח גם אותה, אבל לא יודעים מי. מגינים עליה כעת".

מנאר חג'אג' ובתה חדרה בת ה-14 (צילום: באדיבות המשפחה)
מנאר חג'אג' ובתה חדרה בת ה-14 (צילום: באדיבות המשפחה)

"תשאלו את המשטרה למה מישהו ירצה לפגוע במרים", אמרה האורי, והמגישים הזכירו בתגובה את אבי הבנות נמצא כעת במרוקו. "לא דיברתי איתו לאחר הרצח, מניחה שההורים שלו עידכנו אותו", הוסיפה, "מרים אמרה לי שהיא רוצה לבוא אלי, וסיפרה שבזמן האירוע היא נפלה - כך שלא ראתה כלום".

המגישים שאלו האם מרים שמעה על מות אמה ואחותה התאומה, וסבתה ציינה: כן, דיברתי איתה ואמרתי לה 'אל תבכי, אללה ירחמו'". בהמשך, היא סיפרה על בתה המנוחה: "מנאר היתה אישה טובה טובה. אשת חינוך, מתפללת, הולכת לעבודה, תמיד בבית אצלנו".

מה את חושבת על האלימות?
"אני בהלם, למה קרה כל זה? בשביל מי? למה? לא יודעת

 את רוצה שהנכדה תבוא אלייך
"מרים? אני רוצה אותה. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm