פחות מיומיים לאחר רצח העיתונאי נדאל אגברייה באום אל פחם, התרחשה תקרית ירי נוספת לעבר עיתונאי, הפעם בדלית אל כרמל. כמאל עדואן, עיתונאי ומנהל אתר אינטרנט (הונא), סיפר הבוקר (רביעי) לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על האירוע המפחיד, שאירע בלילה שבין שני לשלישי.  

פחות מיומיים לאחר רצח נדאל אגברייה: ירי לעבר בית של עיתונאי בדלית אל כרמל

חשד לרצח: נקבע מותו של העיתונאי נידאל אגבריה שנורה באום אל פאחם

בפתח דבריו עדכן איש התקשורת בנוגע למצבו, ואמר כי "פיזית הכול בסדר, אבל כשאתה עומד בסיטואציה כזו - זאת לא הרגשה מלבבת". 

הוא הסביר כי לא ספג איומים מאף גורם, וכי "הדבר הזה בא אליי בהפתעה גמורה, משהו הזוי. אני ישנתי, הייתי כל היום בחוץ. אני שומע יריות, אמרתי 'מי זה המשוגע שיורה בשעה כזו?'. הצצתי מהחלון החוצה, אני רואה בחור עם אקדח, מכוון לעבר הבית, למכוניות של המשפחה שהיו שם ויורה. הוא רוקן שתי מחסניות והלך כאילו כלום. הוא לא ראה אותי, הייתי בפנים בחדר השינה, קמתי לראות מה זה וראיתי שהוא יורה עליי. יצאתי החוצה, אבל בינתיים הוא כבר נעלם".

עדואן הבהיר כי הוא לא מבין מדוע בוצע לעברו הירי, ואמר: "זה לא איומים, אף אחד לא איים עליי לפני, אף אחד לא הזהיר אותי. למה? זאת שאלת ה־10 מיליון דולר. אני לא יודע. אנחנו העיתונות, אנחנו יותר מתעסקים במגזרים שלנו ומתעסקים עם הדברים האלה. אנחנו כותבים על הכול, כמו חדשות, כל מה שקורה בארץ. אנחנו מתעסקים בדברים באופן מלא ושוטף, כמובן שאנחנו מסקרים את מה שקורה במגזר באופן מיוחד". 

זה בגלל שאתה עיתונאי?
"לא יודע. שאלתי את השאלה הזו אתמול מספר פעמים, אני לא יודע. אין לי סיבה אחרת, אני לא קשור לארגונים, סכסוכים, כלום, להפך. אני לא מבין את זה".

עם זאת, הוא ציין בעבר הוא חווה איומים על רקע עבודתו העיתונאית. "אני עברתי חוויה כזו לפני כמה שנים בעקבות איזו כתבת תחקיר שעשינו. היה קצת מתח וקצת איומים אבל עבר, טיפלנו בזה אז בזמנו ונגמר הסיפור. מאז לא היה כלום".

הגיעו מכתבים למערכת?
"וואטסאפ, מתקשרים, שואלים. זה לא ביקורת שאתה בא ואומר 'טעית', אלא 'תמחק, תוריד'.

אתם פונים למשטרה?
"תלוי מה. אני לא יודע מה אחרים עושים. כשיש איומים מהסוג הזה מנסים לטפל בזה או דרך המשטרה או דרך אחרת להגיע להבנות. זה לא דברים של שחור לבן, זה דברים שהם במהות של החיים שלך".

העיתונאי אף הודה כי בעבר הוריד ידיעה בעקבות איומים שספג. "זה קרה פעמיים. צריך לשים על כף המאזניים את שלום המשפחה, את החיים שלך. אנחנו בעיתונות במגזר הערבי זה לא כמו במגזר היהודי, ממש לא. אתם במוסדות מסודרים, אנחנו לא". 

עדואן הבהיר כי הוא חושש מאוד בעקבות הירי. "החשש הוא מעבר לחיים האישיים, החשש הוא... יש לי ילדים, נכדים, זה הרבה מאוד דברים. בוודאי שיש חששות, ומי שלא יחשוש בסיטואציות כאלה הוא פשוט לא יודע איפה הוא חי. יש חששות, כן, וודאי".

כשנשאל האם יש הוא שוקל לפרוש מעולם העיתונות, השיב: "לא, לא. אדם נהיה אולי יותר זהיר, יותר בודק, אבל אין סיבה לעזוב את זה. יש חששות, יש פחדים, זה הכול".

את דבריו חתם באומרו: "זה הזוי. מה עשיתי? במי פגעתי? אין לי מושג. אני לא יודע. המגזר הערבי וגם הדרוזי, כתוצאה ממדיניות, הזנחה, כל מיני דברים, הגיע למה שהגיע. עצם העובדה שמחלקים את החברה הישראלית למגזר זה ומגזר ההוא ומתייחסים לזה כמגזר ולא מקשה אחת של אזרחים, כאן מתחילה הבעיה. אם יש אירוע, לא משנה אם זה פלילי או לא, במגזר היהודי, אתה רואה שם את כל מי שצריך לטפל בזה מטפל בזה. כשזה קורה במגזר הערבי ההתייחסות שונה, עצם העובדה שזה לא מביא תוצאה. שנה שעברה המגזר הערבי סיים את השנה שלו עם 182 הרוגים כתוצאה מאלימות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm