הותר לפרסום: עבריין שריצה עונשי מאסר בפועל חצה את הקווים, הפך לסוכן משטרתי והוביל להפללת יותר מ-80 חשודים בסחר בסמים ובאמצעי לחימה בלתי חוקיים בשטח ישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית. זאת, במסגרת פרשיית "שערי שמיים", שניהלה היחידה המרכזית במחוז ש"י במשטרה.

במהלך השנה האחרונה נוהלה חקירה, שבה הופעל על ידי ימ״ר ש״י הסוכן הסמוי שרכש עשרות כלי נשק מסוגים שונים מסוחרי אמל"ח לא חוקי, המוכרים למשטרה מפעילותם הפלילית. לאחר חקירה סמויה שארכה כ-10 חודשים בוצע המעבר לחקירה גלויה, ונחשף מערך מסועף של סחר באמל"ח בקרב גורמים פליליים ברחוב הערבי בשטח ישראל ובא״יוש.

הסוכן, שהופעל על ידי אנשי ימ״ר ש״י, גויס לאחר שהחליט לשנות את מסלול חייו ולהפליל סוחרי אמל"ח וסמים, חלקם ישראלים וחלקם מהשטחים. במסגרת פעילותו ביצע עשרות עסקאות של קניית כלי נשק מסוגים שונים בהם M16, קלצ'ניקוב, קרלו אקדחים ועוד. במהלך התקופה שבה פעל הוא ביצע עסקאות בשווי של למעלה משלושה מיליון שקלים, שבאמצעותם הוא קנה 39 נשקים, שלושה ק"ג קוקאין וסוגים שונים של סמים ואמל"ח. 

אחד העצורים בפרשה (צילום: דוברות המשטרה)
אחד העצורים בפרשה (צילום: דוברות המשטרה)

עם הבשלת החקירה ומעברה לשלב הגלוי הלילה, יצאו בלשי הימ"ר בשיתוף כוחות מיוחדים של המשטרה, יחידות מיוחדות של מג"ב, ויחידות מיוחדות של צה"ל למבצע רחב היקף ופשטו על בתיהם של 60 חשודים ברחבי הארץ וביו"ש. בתום חיפושים שערכו הכוחות נתפסו שני אקדחים, כמות גדולה של תחמושת וחומר החשוד כסם מסוג קוקאין בכמות גדולה, וחולטו כ-2 מיליון שקלים.

צריך להזכיר כי גם כאשר מבצעים מעצרים בכמות כזו, שמנתקים קשר בין שטחי איו"ש לשטחי ישראל מבחינת נגישות אמצעי הלחימה והסמים, עדיין מגיעים בכל יום לשטח הארץ כמויות עצומות של אמצעי לחימה בלתי חוקיים, שבאמצעותם ממשיכים העבריינים לבצע מעשי רצח וחיסולים. הציפייה, כעת, היא כי המשטרה לא תנוח על זרי הדפנה ותמשיך לפעול כדי למגר את הסחר הלא חוקי בסמים ובאמל"ח.