הרצח המזעזע בלוד, של מנאר חג'אג' ובתה חדרה בת ה-14, ממשיך להכות גלים ברחבי המדינה, ולעורר תגובות קשות מאוד. המפכ"ל קובי שבתאי התייחס היום (רביעי) במהלך טקס לאירוע הקשה. "עבריינים שמתכננים רצח של אמא ושתי בנותיה הקטנות הם עבריינים מהזן השפל והאכזרי ביותר שיש", אמר, "אנחנו מבינים לא מעט מחקירת האירוע עד כה. זו חקירה שעומדת היום בראש סדר העדיפות של כל משטרת ישראל ואני מתכוון לכך".

הסבתא שאיבדה בת ונכדה מתקשה לעכל: "לא עשינו כלום, למה זה קרה?"
הרצח הכפול בלוד: נבדק חשד שהאירוע קשור לסכסוך שבו מעורב אב המשפחה
זעזוע לאחר הרצח בלוד: "בלתי נתפס שאם ובתה נרצחות"

"אני מציע לכל מי שחושב לבצע מעשה כל כך ברברי וקשה לחשוב שנית", הוסיף המפכ"ל והדגיש: "המתנקש שרצח את מנאר וחדרה הפך למבוקש מספר אחד שלנו, לא נשקוט עד שלא נשים על המבצעים את היד ונדאג שישלמו על כך את המחיר היקר ביותר שמערכת אכיפת החוק יכולה להשיט עליהם".

כזכור, השתיים נורו למוות סמוך לביתן ברחוב הרב קוק בלוד. נערה נוספת, בתה השנייה של מנאר, נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים אסף הרופא. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה פינו את הפצועות לבית החולים אסף הרופא, ולאחר מאמצי החייאה, קבעו את מותן של שתיים מהן.

זירת אירוע הירי בלוד (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

מרים שוחררה מבית החולים כעבור יממה והועברה לטיפול והשגחה של הרווחה, וזאת בשל החשש הממשי לחייה. ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב ושיחות מרתוניות בין גורמי הרווחה וחוקרי היחידה למאבק בפשיעה במרחב שפלה, הוחלט להרחיק את הקטינה מסביבת מגוריה ולדאוג עבורה למקום בטוח, כשהמשטרה תתגבר את הנוכחות סביבה במטרה למנוע כוונה מהמתנקש "להשלים את המלאכה" ולחסל גם אותה.