בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (חמישי) לאליעזר ברלנד לצאת מהארץ ולטוס לאומן. כחלק מהאישור שקיבל ברלנד, בית המשפט יקפיא את צו עיכוב היציאה נגדו ובתמורה הוא  יפקיד ערבויות בסך 650 אלף שקל.

בקשתו של ראש קהילת "שובו בנים" הוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי, זאת, בשל רצונו לטוס לאומן, באוקראינה, לקראת ראש השנה לתקופה של כשבועיים. זכור, בחודש דצמבר האחרון, הרב ברלנד שוחרר ממאסרו, מסיבה מנהלית. זאת, לאחר שהורשע ברלנד בקבלת דבר במרמה, עושק, ניסיון לאיום, עבירות מס והלבנת הון ונידון ל-18 חודשי מאסר, מהם נוכתה תקופת מעצרו.

ברלנד עסק במתן שירותים שונים (פדיונות נפש, ייעוץ, גיוס תרומות וחוגי בית) תמורת תשלום בעת שעמד בראש קהילת 'שובו בנים'. מהאישום עולה כי הוא נמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס, ואף פעל להסתיר את הרכוש האסור. בנוסף, ברלנד העסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס כנדרש. 

יצאתו מתרחשת בצל האזהרה החמורה שפרסם משרד החוץ האוקראיני מפני הגעתם של אלפי מתפללים יהודים לעיר, זאת לאור המלחמה המתנהלת במדינה. "התוקפנות הצבאית המתמשכת של רוסיה לא מאפשרת להבטיח את שלומם של אזרחים זרים בשטח אוקראינה", נכתב בהודעה.

בהמשך, משרד החוץ הישראלי חידד את אזהרת המסע למדינה, כאשר את הדגש הוא שם על העיר אומן וסביבתה. במשרד החוץ הדגישו כי "יש להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל העיר אומן וסביבתה".