הדיון בתיק 1000 נמשך היום (שני) בדלתיים סגורות עם המשך חקירתה הנגדית של הדס קליין, אשר שימשה בתור העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן. במסגרתה עדותה בדיון האחרון שנערך, טענה קליין כי יחסיו של מילצ'ן עם נתניהו היו שונים מיחסיו עם ראש הממשלה יאיר לפיד.

"השופטים צריכים להתייחס לזה": שופט בדימוס מותח ביקורת על התנהלות הדס קליין

דיווח: עובדים לשעבר בליכוד מאיימים בתביעת ענק - רכשנו מוצרים עבור נתניהו ולא קיבלנו החזר

במהלך הדיון סיפר עו"ד עמית חדד, סנגורו של נתניהו, על מכתב ששלח אחד מאנשי הצוות של איש העסקים ג'יימס פאקר, ובו הוא סיפר שכאשר היה מבקר בארץ היה מעשן לפחות סיגר בערב, מתוך סטוק שהיה בבתיו של פאקר. 

לטענתו, הוא כתב גם שעוזרו של פאקר נהג לעשן גם הוא סיגרים. לפי החישוב במכתב, הכותב עישן לפחות 80 סיגרים. המטרה של ההגנה היא להראות שסטוק הסיגרים לא נקנה רק עבור נתניהו.

עוה"ד חדד אף הציג תמונות של פאקר שותה שמפניה בחברת רה"מ והנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל. בנוסף, חדד הגיש לבית המשפט תצהיר מטעם חבר אחר של פאקר, שטען כי קיבל ממנו סיגרים לאורך תקופה ארוכה, זאת, לדברי עורכי דינו של נתניהו, בניגוד לטענת קליין שציינה כי רק נתניהו קיבל סיגרים מפאקר.

בנוסף הדס קליין אומרת בעדותה כי נתניהו ביקש ממילצן תיק ב-3000 ש"ח לרעייתו שרה, ועו"ד חדד ביקש לדעת מה קונים עם המזומן שמוציאים מחשבונו של מילצן. קליין: "דברים רגילים שאין איתם בעיות פרטיות אבל דברים אישיים של ארנון, שאתה לא תרצה לשמוע למשל מה קניתי ב-15 אלף ש"ח במזומן לגברת נתניהו אז אני לא אגיד. עו"ד חדד: "נבחן את ההמצאות". קליין: "זה לא שטויות".

עוד העידה קליין: "לא כתבנו בחשבוניות את שמה של שרה נתניהו באופן מפורש כי מבחנתנו זה היה ברור שזה לא תקין שקונים לה מתנות".

הדס קליין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הדס קליין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בדיונים קודמים, סיפרה קליין על הקשר עם לפיד כי היא חשה שהוא ומילצ'ן היו עם "יחסי עבודה ואף חברות" וזאת בניגוד ליחסיו של מילצ'ן עם נתניהו, שלדבריה: "התבססו על תועלת הדדית ונתינת מתנות באופן גורף ובצורה מופרזת לטובת ראש הממשלה לשעבר ורעייתו".

מנגד, טוענת ההגנה של נתניהו כי בינו לבין מילצ'ן שררו יחסי חברות לאורך השנים שכללו הענקת מתנות הדדיות וחיבור על רקע אישי ולא תועלתני. בנוסף, טענה ההגנה בדיון הקודם כי היועץ המשפטי לשעבר, ד"ר אביחי מנדלבליט, הכיר את מערכת הקשר החברית ולכן "הם מתפלאים על ההחלטה להציב גוון פלילי על המערכת החברית הזו".

בתוך כך, בשבוע שעבר נערך דיון מקדמי בתיק 3000 המכונה "פרשת הצוללות". בדיון הועלתה דרישה מצד כלי תקשורת לפתוח את הדיונים בתיק לפומבי לסיקור ציבורי, בהתאם לחו"ד גורם ביטחוני. מנגד, נטען מצד פרקליטות המדינה כי ישנה חוות דעת מודיעינית שתומכת בקיום הדיונים בדלתיים סגורות.

לאחר דיון בנושא נקבע כי "כל הדיונים בתיק 3000 עד החלטה אחרת, כולל הדיון מאתמול, פתוחים והפרוטוקולים מותרים לפרסום". הדיון הבא יתקיים בסוף החודש הבא ויעסוק בגילוי מסמכים ובהסרת חסיונות.