בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הגיע הבוקר (שלישי) לשיאו משפט אסון נחל צפית, בו נספו עשרה נערים, עם עדותו של ראש מכינת "בני ציון" יובל כאהן. הורי ההורגים שומעים לראשונה את עדותו, לאחר שהתעקש להוציא עשרות נערים לאזור מוכה שטפונות, וטען כי הוא צריך להיות מזוכה. בפתח דבריו, טען כהאן כי הוא "מתבייש ומרגיש אשם, מבקש סליחה".

בתוך כך, לאחר שראש המכינה סיפר על ניסיונו החינוכי והישגיו, השופט פנה ושאל אותו: "איך כל הבטיחות שתיארת מתייחסת להחלטה לצאת לטיול בשבוע של שטפונות?". הסניגור מחכה, אך כאהן השיב: "היציאה לטיול בתנאים שהיו בטוחים לחלוטין, מי שמערער לא מבין בטיולים".

כזכור, בחודש שעבר ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן העידו בוועדת החקירה לאסון, לאחר לחץ כבד שהופעל מצד משפחות ההרוגים.

במהלך דבריו, הצהיר בנט כי הוא מקבל אחריות על הכשלים. "באירוע הקשה הזה נטלתי את מושכות האחריות בכל כוחי כדי לבצע תיקון. לא גלגלתי לאף אחד אחר את המשימה. מדברים הרבה על נטילת אחריות, אני רוצה לומר את תפיסתי: הערך המוביל בחיי הוא ערך האחריות. לקחת אחריות זה לעשות הכול כדי שאסון כזה לא יקרה שוב לעולם ולשמור על המכינות". 

לעומת זאת, ליברמן פתח את עדותו בהבהרה כי "המעורבות של משרד הביטחון במכינות היא בעיקר מבחינה תקציבית. התפטרתי מתפקידי מאז אבל אני חושב שצריך להעביר את האחריות של המכינות הקדם צבאיות תחת משרד הביטחון. לא היה לנו הרבה מה לעשות״. אולם, באותה עת העירה השופטת ואמרה: ״זה לא נכון״.