ארבע וחצי שנים חיכו משפחות הרוגי האסון בנחל צפית להתנצלות מראש מכינת בני ציון יובל כאהן. היום (שלישי) הופיע כאהן בבית המשפט והודה כי הוא "חש אשמה, מתבייש ומתחרט" על האירוע בו מתו 10 חניכי המכינה. יעל כהן, אמה של רומי ז"ל שנספתה באסון, הסבירה בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי היא "לא קונה את את ההתנצלות, הוא מיד התחיל להאשים אחרים".

כבר בפתח דבריה הסבירה יעל כי היא לא מאמינה למילים של ראש המכינה בעת האסון: "לא קונה את זה. הייתי קונה אם הוא היה לוקח את האשמה כשהפרקליטות טוענת הפוך, כמו נועם המדריכה. הוא אמר סליחה אחרי ארבע וחצי שנים רק כי דרשנו את זה, הוא בא עם קלסר ומאשים אנשים, את משרד החינוך, הביטחון. זה נקרא להצטער? זה אחראי? אם הוא מצטער שיקח סנגור מהסנגוריה הציבורית וירכין ראש, שלא יפתח קמפיין גיוס המונים ותרומות מבוגרי המכינה. מצטער זה גם במעשים, הוא בא זחוח".

"אני ראיתי שהוא הכין את עצמו מאוד יפה לתקשורת. אמר 'אני מצטער, מבקש סליחה' ומיד מתחיל להסביר כמה הוא אחראי, בניגוד למה שעולה מכתב האישום", הוסיפה האם הכואבת, שאף טענה כי כאהן "משך זמן ודיבר על דברים לא קשורים. אנחנו כבר לא יכולנו לשמוע ויצאנו מהדיון, אבל אפילו השופט אמר לו להגיב ללב העניין ואז הוא התחיל לעלות השמצות ולטעון שמי שאשם ואחראי זה אביב".

לטענתה של יעל, לא רק שראש המכינה הפעיל לחץ על כל המדריכים לקיים את המסלול המסוכן, בו מצאו את מותם 10 חניכים, הוא טען כי הוא פועל לפי נהלים: "רומי ז"ל עדכנה שהם לא יודעים אם יהיה טיול או לא יהיה. עשו להם אינספור שיחות והופעלו לחצים מהמדריכים וראש יחידת החילוץ, הרבה אנשים אמרו לא לרדת לנחל עד שירד גשם. שתבינו, הם ירדו לנחל כשהם מכוסים בנילונים בשעה שטפטף גשם. כאהן טוען שהמכינה עבדה לפי נהלים, איך? איך זה יכול להיות? תחת התרעה כזו יורדים לנחל?".

"דובר על שיעור שהוא עשה לכל החניכים והסביר להם שיש להם שלוש שעות מהרגע שיורד הגשם ועד שהם יכולים ללכת. היה לו מקום תצפית מעולה, ואני מקווה שהשופט יעשה את המסלול ויראה את זה. בהתחלה, הם ניסו לטעון שלא היו שם עננים, אבל אחר כך התביעה הביאה להם תמונה מול העיניים שהם הולכים ועננים בשמיים. אחר כך הם טוענים שהיה רק טפטוף. אפשר להגיד שהם עושים כל מה שאפשר, ממש שיטת מצליח. לשמחתי, הם לא מצליחים כי השופט לא קונה את ההצגה הזו", הוסיפה האם.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm