היום (רביעי) התחדש משפטו החוזר של רומן זדורוב, הנאשם ברצח הנערה תאיר ראדה. שלב הסיכומים של התביעה במשפט נפתח היום ושלב הסיכומים של ההגנה מחר.

עם פתיחת דבריה אמרה התובעת שרון הר ציון כי התביעה "מבקשת להרשיע את הנאשם. אנו לא מוותרים על ראיית טביעת הנעל. במשך 15 שנה הנאשם לא הצליח להסביר למה הודה בפני המדובב ואין הסבר ולא נשמעה כל טענה רצינית איך הוא ידע את הפרטים המוכמנים. כשנתן תשובות הן היו תשובות כבושות, שקריות וההגנה לא מתמודדת עם שינוי הגרסה".

כזכור, בעקבות החלטתו של שופט ביהמ"ש העליון בדימוס מלצר, שהכריע על משפט חוזר לרומן זדורוב בעקבות חוות דעת של מומחים על זירת הרצח, הודיעה הפרקליטות ביולי 2021 כי פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לנהל בשנית את משפטו של זדורוב וזה התחיל בספטמבר של אותה השנה.

במהלך החודשים האחרונים של המשפט החוזר נרשמו לא מעט דרמות ומתחים, עם עדותם של ד"ר חן קוגל ראש המכון לרפואה משפטית, ומומחים שונים מהארץ ומהעולם אשר בחנו ממצאים שונים בתוך זירת הרצח. זדורוב מצדו חזר על הטענה כי לא רצח את ראדה, ואף חזר בו מהודאתו בפני מדובב בתא המעצר: "שיקרתי למדובב בכל מה ששאל. קשקשתי, זרמתי איתו בכל דבר שעלה לי לראש". יחד עם זאת, עדותו של זדורוב לא הייתה חפה מסתירות, שאותן כינו השופטים "מטרידות".

בעוד התביעה משוכנעת כי הודאתו של זדורוב וראיות מוכמנות אחרות לא השתנו, ההגנה מאמינה כי הצליחה לייצר ספק סביר באשמתו.