לאחר שפורסם על הקשרים העסקיים של יועצת התקשורת של ראש המוסד, עו"ד שחר בן מאיר פנה היום (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בדרישה להפסיק את ההתקשרות של משרד ראש הממשלה עם היועצת.

במכתב, שנשלח לבהרב מיארה וליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, טען בן מאיר כי ההתקשרות והעסקת הדוברת היא "בניגוד גמור להוראות הדין המחייבות במדינת ישראל". עוד ציין במכתבו כי התנאי להעסקת יועץ חיצוני במשרדי הממשלה הוא שמדובר בפרויקט זמני או במשימה חלופית, ושנותן השירותים הוא בעל מומחיות מיוחדת בתחום הייעוץ ולא ניתן להעסיקו כעובד מדינה מן המניין.

"העסקה של הדוברת אינה לפרויקט זמני או למשימה חולפת אלא העסקה קבועה של מתן שירותי דוברות לראש המוסד הקודם והנוכחי. לדוברת - בכל הכבוד - אין כל מומחיות בשירותי דוברות, כמותה ישנם דוברים רבים במדינת ישראל, וגם עובדים כדין במשרדי הממשלה", כתב.

עוד נטען כי "לא רק שההעסקה הייתה בלתי חוקית, אלא כפי שפורסם, הדוברת גם הפרה וככל הנראה ממשיכה להפר את ההוראות המחייבות בדבר ניגוד ענייניים בו היא נמצאת במסגרת תפקידה, ועיסוקיה האחרים".

כאמור, הבוקר פורסם בוואלה! כי יועצת התקשורת של ראש המוסד מייעצת במקביל גם לאיש ציבור בולט באיחוד האמירויות, ומעניקה ייעוץ אסטרטגי ותדמיתי לו ולמיזמים שהוא מוביל בדובאי.

יועצת התקשורת, אשת מקצוע מוכרת מאוד, שמחזיקה במשרד ייעוץ אסטרטגי פרטי, מעניקה בשנים האחרונות ייעוץ תקשורתי חיצוני למוסד ולראשיו, יוסי כהן ודדי ברנע, ובמקביל - מייעצת לגופים עסקיים וציבוריים וכן לאנשי עסקים ופילנתרופים מהארץ ומהעולם. אחד מלקוחותיה הוא איש ציבור בולט מאוד באיחוד האמירויות, שאותו היא מייצגת בישראל ובפרויקטים אחרים בעולם.