מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד נער בן 15 בגין עבירות מין חמורות שביצע בשלושה ילדים באמצעות אפליקציית דיסקורד, שמיועדת בעיקר לקהילות משחקי הווידיאו, אך גם לקהילות אחרות.

על פי כתב האישום, באוגוסט האחרון התכתב הנאשם עם ילד בן 9 וקיבל ממנו במרמה את פרטי ההתחברות לחשבונו באפליקציית הדיסקורד, שמאפשרת למשתמשים לתקשר עם משתמשים אחרים באמצעות התכתבויות, שיחות וידיאו ושיחות שמע, באופן פרטי או ציבורי.

לאחר מכן איים הנאשם על הילד כי יחדור לחשבונו וימחק אותו, אלא אם יבצע אקטים מיניים שונים בעצמו - ויאפשר לו לצפות בהם. בעקבות איומי הנאשם נענה הקורבן לדרישותיו וביצע מעשים מיניים שונים, תוך כדי שהנער בן ה־15 צופה בו דרך שיחת וידיאו. לאחר מכן הנאשם, שביצע צילומי מסך של הילד בעירום, נכנס לחשבונו של הקורבן בדיסקורד, שלח את התמונות שצילם למשתמשים שונים וכתב בשמו של הילד כי בכוונתו להתאבד.

מכתב האישום עולה כי הנאשם התכתב עם שני קטינים נוספים, וביקש מהם שיראו לו את איבר מינם. במסגרת התכתבויות אלה הבטיח הנאשם לאחד מהם כי בתמורה לכך הוא יסייע לו להתמודד עם משתמשים אחרים שמציקים לו בדיסקורד, בעוד על הקורבן השני איים שאם לא יראה לו את איבר מינו - הוא יתאבד.

הפרשה נחשפה בעקבות פניות שהתקבלו במוקד 105 של המשרד לביטחון הפנים והמשטרה, שמיועד לטיפול בדיווחים על פגיעות כלפי קטינים ברשת.

רפ"ק מושיק רחמים, ראש מחלק פשיעה ביחידה 105 במשטרה, ציין: "המסר שלי להורים הוא לשים לב למצבם של הילדים, להתנהגות שלהם, למצוקה שלהם, לעובדה שהם מסתגרים בחדרים, לטלפונים שלהם, לשיחות שהם מנהלים. כל פלטפורמה שבה הם משתמשים היא כר פורה לבצע את אותן עבירות".